خودروسازان با تغییر حداقلی، خودروها را گران‌تر می‌فروشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان با هدف اینکه خودروها را با قیمت بالاتر به فروش رسانند تغییرات حداقلی در خودروهای موجود ایجاد کرده و آن‌ها را به عنوان خودروی جدید به بازار عرضه می‌کنند.

حجت اله فیروزی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با صنعت خودروسازی و وضعیت این بازار گفت: قیمت تمام شده خودرو در کشور ما بالا است در حالی که برخی معیارها همچون نرخ انرژی و دستمزد کارگر نسبت به سایر کشورها بسیار پایین تر است.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با دادن مجوز برای واردات خودروی ارزان قیمت در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به کاهش قیمت خودرو داخلی جهت تسهیل خرید مردم کمک کنیم.

فیروزی با تاکید بر اینکه مردم توان خرید خودروی قیمت بالا را ندارند عنوان کرد: در تمامی جلساتی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با نمایندگان وزارت صمت داشتند بر افزایش تنوع، ارتقا کیفیت و منطقی و واقعی شدن قیمت‌ها تاکید کردند.

وی ضمن تاکید بر اینکه  خودروسازان باید با برنامه‌ریزی مناسب و اعمال تغییرات اساسی، خودروهایی باکیفیت و با قیمت مناسب برای مردم تولید کنند افزود: خودروسازان متعهد شده‌اند که میزان تولید خودرو را به اندازه ای افزایش دهند که هم پاسخگوی تعهدات معوق خود باشند، هم اینکه بتوانند به تعهدات معقول بازار خودرو پاسخ دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایان گرفتن تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان نیز عامل دیگری است که باعث شده تا از یک طرف، روند سرمایه گذاری در بازار خودرو افزایش پیدا کند و از سوی دیگر چشم انداز موجود در این بازار به سمت بهبود حرکت کند.

فیروزی با بیان اینکه خودروسازان باید تحولی اساسی در کیفیت، ایمنی و ظاهر خودروهای جایگزین در نظر گیرند افزود: خودروسازان با هدف اینکه خودروها را با قیمت بالاتر به فروش رسانند تغییرات حداقلی در خودروهای موجود ایجاد کرده و آن‌ها را به عنوان خودروی جدید به بازار عرضه می‌کنند این در حالی است که کیفیت، ایمنی  و… خودروها تغییر چندانی نداشته و فقط خودروهای موجود گرانتر به فروش می‌رسد.

کد خبر: 49267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =