لزوم ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن به ویژه اجاره ها

محرم زاده گفت: بازار اجاره مسکن نیز همانند بازارهای دیگر اقتصادی تابع نظام عرضه و تقاضاست، بنابر این چنانچه دولت در راستای تولید مسکن استیجاری حرکت کند، قیمت اجاره مسکن نیز تعدیل خواهد شد.

احمد محرم زاده؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با وضعیت بازار مسکن با تاکید بر بالا بودن میزان تقاضا نسبت به عرضه در این حوزه گفت: ساخت ۲ میلیون مسکن ملی امسال آغاز میشود و انتظار داریم که دولت سیزدهم با همت و درایتی که داشته این مصوبه را به اتمام رسانده و در ۱۴۰۲، دو میلیون واحد مسکونی واگذار شود.

وی افزود: با توجه به اقدامات دولت و تاکیدات رئیس جمهور، امیدواریم در طول چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی را نهایی کرده تا علاوه بر رونق، شاهد خروج این حوزه از رکود باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه عرضه مسکن بیشتر شود شاهد ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا خواهیم بود زیرا اجاره خانه ها به قدری بالا رفته است که جوانانی که تازه تشکیل زندگی داده اند نیز توان پرداخت آن را ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بازار اجاره مسکن نیز همانند بازارهای دیگر اقتصادی تابع نظام عرضه و تقاضاست، بنابر این چنانچه دولت در راستای تولید مسکن استیجاری حرکت کند، قیمت اجاره مسکن نیز تعدیل خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهم‌ترین راهکار برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن، تولید مسکن استیجاری است، در همین راستا، مجلس در طرح جهش تولید و تأمین مسکن مقرر کرده که دولت اراضی ۹۹ ساله را برای تولید سالانه یک‌ میلیون واحد مسکونی تأمین کند.

محرم زاده ضمن اظهار امیدواری از ساخت مسکن ملی در سال جاری گفت: امیدوارم با تسهیلاتی که برای ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است مشکلات بخشی از مردم که اجاره نشین هستند حل شود.

کد خبر: 49270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =