تامین‌ داروهای مورد نیاز بیماران در مراکز ملکی

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران با اعلام اینکه درحال حاضر در زمینه دارو کمبود جدی وجود ندارد، تصریح کرد: هرچند به دلیل تحریم‌های ظالمانه کاستی‌هایی در حوزه دارو و تجهیزات ‌درمانی کشور به چشم می‌خورد، اما بسیاری از شرکت‌های دارویی داخلی توانسته‌اند کمبودها را جبران کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر بابک عدلی افزود: متأسفانه به‌رغم اینکه گفته می‌شود، ‌تحریم‌ها در بخش درمان در نظر گرفته نمی‌شود و دولت‌ها مجاز به همکاری ‌هستند، اما این حرف کاملاً اشتباه است و نمی‌توان کتمان کرد که تحریم‌ها در ‌بخش درمان هم در حوزه تجهیزات پزشکی و نیز تأمین داروهای خاص مؤثر ‌بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه برای مقابله با این تحریم‌ها تولید داروهای داخلی تقویت ‌شده و بسیاری از شرکت‌های دارویی داخلی توانسته‌اند کمبودها را جبران کنند ‌و حتی بسیاری از داروهای مؤثر در درمان بیماری کرونا از سوی این ‌شرکت‌ها تولید می‌شود. ‌

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران با اشاره به تمهیدات تامین‌اجتماعی در شیوع امیکرون، گفت: با آغاز موج امیکرون در ماه‌های اخیر، تأمین‌اجتماعی ‌برای پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم و به‌ویژه بیمه‌شدگان تهران، تمامی ‌امکانات و ظرفیت‌های درمانی مراکز را به‌کار گرفته تا کیفیت و نیز ‌کمیت خدمات برحسب نیاز ارتقا یابد.

عدلی تصریح کرد: برای این منظور هر روز ستاد کرونای ‌استان تهران سازمان تأمین‌اجتماعی در این اداره‌ کل تشکیل و شرایط ‌بیمارستان‌ها رصد می‌شد تا نیازهای درمانی از جمله تأمین نیروی پزشک، ‌پرستار و دارو بررسی و مدیریت شود و این رویه همچنان پی‌گیری می‌شود.   

وی افزود: علاوه بر آن، این اداره‌ کل در ستاد ‌مبارزه با کرونای کلانشهر تهران نیز حضوری فعال دارد و هماهنگ با این ‌ستاد برای درمان بیماران کرونا، گام برمی‌دارد.

 ‌

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، اظهار کرد: با توجه به خدمات ‌بخش درمان طی دو سال اخیر به ویژه بحران کرونا، باید در پشتیبانی از صنف ‌درمان به طور کلی و بخش درمان سازمان تمهیدات بیشتری اندیشیده شود و ‌امکان حمایت‌ معیشتی پرستاران و پزشکان فراهم آید؛ زیرا کادر درمان در ‌خط مقدم این جنگ تمام‌عیار با کرونا قرار داشت و صدمات و خسارات ‌فراوانی را متحمل شد؛ امیدواریم به‌ طور شایسته از این حوزه تلاشگر تقدیر ‌شود.

کد خبر: 49320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =