تکمیل زنجیره ارزش محصولات پالایشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان از برنامه‌ریزی برای دستیابی به حداکثر سودآوری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات این پالایشگاه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محسن قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین در این باره گفت: در سال ۱۴۰۱ و با بهره‌گیری از شعار سال (تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزایی) درصدد هستیم با کمک گروهی که در حال شکل‌گیری در داخل پالایشگاه اصفهان است، ریسک‌ها، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای پالایشگاه را شناسایی کرده و برای آن‌ها راهکار بیابیم.

وی ضمن تاکید بر این که در این مسیر تلاشمان بر این است که واحد عظیم پالایش نفت اصفهان را به حداکثر سوددهی برسانیم، افزود: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز از ساخت توربین، کمپرسور، پمپ و... گرفته تا کاتالیست واحدهای مختلف که تا پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد، در داخل کشور تولید می‌شود.

قدیری تاکید کرد: تمام همت‌مان را بر جلوگیری از خام‌فروشی معطوف کرده‌ایم و زنجیره ارزش محصولاتمان را کامل و تکمیل خواهیم نمود.

به گزارش آتیه آنلاین، پالایشگاه اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های ایران است و به‌عنوان اولین پالایشگاه کشور ازنظر تنوع تولید فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شود.

شرکت پالایش نفت اصفهان در کنار پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی تأمین خوراک صنایع پایین‌دستی (شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران) بر عهده دارد و هم‌اکنون حدود ۲۲% از فرآورده‌های نفتی موردنیاز کشور را تولید ‌می‌نماید.

کد خبر: 49364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =