پتروشیمی تبریز نخستین تولیدکننده استایلن در کشور / تلاش برای تولید ۱۰۰ هزار تن استایلن بیشتر

مدیرعامل پتروشیمی تبریز، از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو (سازمان تامین اجتماعی) گفت: احداث یک واحد ۱۰۰ هزار تنی استایلن را به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار این مجتمع قرار داده‌ایم و هم اکنون در حال مذاکره برای تامین دانش فنی آن هستیم.

سیاوش درفشی در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه آنلاین با اشاره به آغاز طرح توسعه‌ای تولید استایلن در این مجتمع افزود: برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است تا این واحد تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری لازم برای احداث این واحد را ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار اعلام و تاکید کرد: با راه‌اندازی این واحد استایلن کشور هم تامین خواهد شد و مسیر توسعه‌ای واحدهای استایلنی نیز گشوده خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: برنامه ما برای تولید این واحد، دستیابی به عدد یک میلیون و دویست هزار تن در سال ۱۴۰۲ است که امیدواریم این ظرفیت تا سال ۱۴۰۴ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

پتروشیمی تبریز، نخستین تولیدکننده استایلن کشور

درفشی بازار هدف پلی استایلن‌ها را در گام نخست تامین نیاز داخلی و پس از آن صادرات به کشورهای اروپایی و سی‌آی‌اس اعلام و تصریح کرد: در پتروشیمی تبریز ظرفیت خالی در این زمینه وجود دارد و با توجه به این که ظرفیت تولید استایلن در کشور نیز زیاد نیست، تامین بازار داخلی اولویت نخست ما در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ درصد محصولات تولیدی این پتروشیمی صادر می‌شود، گفت: در زمینه تولید استایلن نیز ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد که مازاد بر نیاز داخل، در بخش صادرات منظور خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با تاکید بر اینکه این پتروشیمی در بحث پلی استایلن‌ها، بزرگترین و نخستین تولید کننده در کشور است، گفت: این سهم بسیار بزرگ در حدود ۵۰ درصد بازار داخلی است، اما در بحث پلی اتیلن ها کمتر از ۲ درصد است.

درفشی افزود: هم اکنون تولید پلی اتیلن در شرکت های زیادی با تناژ بالا تولید می شود که تلاش می کنیم که در این بخش نیز سهم خود را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه در سال گذشته توانستیم بدون سرمایه‌گذاری آن چنانی ۴۰ درصد افزایش ظرفیت بدهیم و با یکسری تغییرات در واحد پلی‌اتیلن، توانستیم به ۱۴۰ درصد ظرفیت برسیم.

به گزارش آتیه آنلاین، شرکت پتروشیمی تبریز یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو (سازمان تامین اجتماعی) با تولید اقتصادی محصولات متنوع پلیمری و شیمیایی، انعطاف بالا در تغییر نوع و گرید محصولات، تحویل سریع آن به بازارهای داخلی و خارجی بازده مناسبی را نصیب سهامداران کرده، با تکیه بر سرمایه‌های سازمان و با رویکرد توسعه پایدار به تعهدات خود در قبال تمامی ذینفعان عمل می‌کند.

کد خبر: 49449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =