تدوین و آموزش استانداردهای شایستگی در مشاغل نوین و دانش‌بینان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در آئین افتتاح مرکز جوارکارگاهی و رونمائی از دو محصول دانش‌بنیان شرکت آپکو، تدوین و آموزش استانداردهای شایستگی در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بینان را اولویت‌های این سازمان برشمرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در این رویداد غلامحسین حسینی‌نیا، اظهار داشت: آموزش در محیط واقعی کار بر مبنای نیازسنجی فنی و تخصصی و مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در روند طراحی تا تولید، از اهم فرآیندهای دانش بنیان کردن صنایع به شمار می رود و با توجه به رشد روزافزون فناوری‌های نوین، همگام کردن صنعت با دانش روز از مهمترین عوامل پیشران توسعه کشور می باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: کنترل کیفیت آموزش های فنی، تخصصی و تربیت سرمایه انسانی ماهر لازم و ملزوم یگدیگرند و در این بین تدوین استانداردهای آموزشی نوین با قابلیت عرضه در عرصه بین‌الملل به منظور پویایی و پایداری اشتغال بسیار حائز اهیمت است.

وی با بیان اینکه تدوین و آموزش استانداردهای شایستگی در حوزه مشاغل نوین و دانش بینان در اولویت سازمان قرار، افزود: ضروری است بر مبنای سرنوشت مشاغل در آینده از هم اکنون با نگاه بلند چشم انداز کلان مهارت‌آموزی نرم‌افزاری و سخت افزاری آینده را برای جوانان ترسیم کنیم.

کد خبر: 50509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =