صیانت از نیروی کار اولویت تامین‌اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی، حوادث شغلی را از رایج‌ترین حوادث در کشور برشمرد و ضمن معرفی اقدامات این معاونت در راستای صیانت از نیروی کار و پیشگیری از حوادث، خبر از ارائه پیشنهاد سازمان برای اصلاح آیین‌نامه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی داد که براساس آن طی کردن دوره‌های آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث به عنوان یکی از پیش‌نیازهای اصلی پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی لحاظ می‌شود.

دکتر احمد اسفندیاری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای صیانت از نیروی کار، افزود: این معاونت به منظور کاهش آمار حوادث ناشی از کار در مشاغل مختلف ساختمان و نیز تقلیل مصارف تامین‌اجتماعی، در سال ۱۳۹۴ با همکاری اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی نسبت به تهیه و چاپ کتابچه‌ای مصور اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه انتشار این کتاب برای اولین بار در کشور انجام شده است، اظهار کرد: از این کتاب به عنوان راهنمای جلوگیری از حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان بهره‌برداری می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی، گفت: همچنین این معاونت یک دوره کارگاه آموزشی در دومنطقه شمال و جنوب کشور جهت اعضای هیات مدیره کانون‌های انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور به تعداد ۵۳۰ نفر اقدام کرده است.

اسفندیاری تصریح کرد: از سوی دیگر آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار ویژه کارگران ساختمانی سراسر کشور به تعداد ۶۰ هزار نفر با همکاری اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در تمامی استان‌های کشور برگزار شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان در راستای کاهش حوادث شغلی کارگران ساختمانی ارائه پیشنهاد طرح «اصلاح آیین نامه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مبنی بر قرارگرفتن دوره آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث به عنوان یکی از پیش نیازهای اصلی تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی در بیمه تامین اجتماعی» است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: برای این منظور اقدامات لازم برای طی شدن مراحل تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی انجام شده است؛ نکته مهم اینکه، در صورت اجرای این طرح سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی به‌صورت مستمر از مزایای مهارت‌های ایمنی و آموزش پیشگیری از حوادث ناشی از کار بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: 50540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =