منابع بیشتری برای صندوق روستاییان و عشایر تامین می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدفگذاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر برای تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر، گفت: در حال پیگیری تامین منابع بیشتری برای صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین؛ حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که امروز در سالن تلاش برگزار شد، به صورت ویدئو کنفرانس بیان کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر برای ما خیلی مهم است. این صندوق در راستای سیاست‌های ابلاغی و موضوع بیمه فراگیر اقشار کم درآمد، اهمیت مضاعفی دارد و در واقع برای ما خیلی جدی است.

وی افزود: این صندوق، مهمترین جایی است که بیمه فراگیر عشایر را پیگیری می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اتفاقات خوب رخ داده در صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: یکی از اتفاقات خوب این صندوق افزایش سطح حقوق بود که نسبت به سال‌های قبل تقریبا کم نظیر تا بی‌نظیر بود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم برای سال ۱۴۰۱ سطح حقوق و عدد قابل پرداخت بهبود یابد همچنین بیمه قابل پذیرش را بیشتر افزایش دهیم. این سیاست با استقبال بیشتری در سطح روستاییان و عشایر روبرو بود.

عبدالملکی گفت: برنامه‌ریزی برای پذیرش یک میلیون نفر برای سال جدید عدد خوبی است. امیدواریم افراد این مجموعه بتوانند این سیاست را محقق کنند.

به گفته وی، پیگیری لازم از طریق سازمان برنامه انجام می‌شود تا منابع بیشتری برای صندوق تامین شود. به این ترتیب در صورت پوشش یک میلیون بیمه شده جدید، با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وزیر تعاون افزود: در صورتی که بتوانیم بیمه شده جدید بیشتری جذب کنیم، نگرانی از بابت سهم آورده دولت نخواهیم داشت.

وی با اشاره بر اهمیت نظام سرمایه‌گذاری در صندوق روستاییان و عشایر بیان کرد: تمام کارشناسان یک ترسی دارند که صندوق روستاییان، کشاورزان و عشایر که از ابتدا ساختارش محکم شکل گرفته است و در آن با بحران ناترازی مواجه نیستیم، دچار این مشکل شود.

عبدالملکی اضافه کرد: امیدوارم با بهتر شدن سرمایه‌گذارهای در آینده و بازدهی مناسب در سرمایه‌گذاری‌ها، هرگز شاهد ناترازی در این صندوق نباشیم و بتوانیم بگوییم یک صندوق سالم و پابرجا داریم.

وی یادآور شد: ما در چارچوب سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، به حوزه کشاورزان و روستاییان و عشایر توجه ویژه‌ای داریم. امیدواریم در چارچوب سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی بتوانیم بخش ویژه‌ای برای روستاییان و عشایر تشکیل دهیم.

کد خبر: 50763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =