به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، بهروز رحیمزاده در نشست با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته تعداد ۵۵۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی توسط هیاتهای تشخیص این اداره کل رسیدگی و منجر به صدور رای شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود : با هدف حفظ حقوق کارگران و کارفرمایان، نزدیک به ۵۰ درصد شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل به صورت سازشی حل و فصل گردید.
وی کاهش در تعداد شکایات واصله مراجع حل اختلاف را یکی از مولفه های تحقق صیانت از نیروی کار دانست و گفت: تعداد دعاوی کارگری و کارفرمایی استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال های قبل از کاهش محسوسی برخوردار بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پس از صدور رای اولیه و بدوی، نزدیک به ۲۵ درصد از آرای صادر شده با تجدید نظرخواهی طرفین دعوی به در هیات های حل اختلاف بررسی و احکام لازم صادر شه است.
رحیم زاده با اشاره به اینکه کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگری و ارتقا کیفی آرا صادره به صورت همزمان در دستور کار قرار دارد گفت: تایید بیش از ۹۰ درصد آرای صادره این استان طی فرجام خواهی های انجام شده در شعبات دیوان عدالت اداری کشور، نشان از برنامه ریزی برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.
وی با تاکید بر لزوم تسریع در رسیدگی به شکایات واصله گفت: مراجع حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول کشوری در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ هیئت تشخیص و ۶ هیئت حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.
نظر شما