صدور رای بیش از پنج هزار شکایت کارگری و کارفرمایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل: در سال گذشته تعداد ۵۵۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی توسط هیات‌های تشخیص این اداره رسیدگی و منجر به صدور رای شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، بهروز رحیم‌زاده در نشست با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته تعداد ۵۵۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی توسط هیات‌های تشخیص این اداره کل رسیدگی و منجر به صدور رای شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود : با هدف حفظ حقوق کارگران و کارفرمایان، نزدیک به  ۵۰ درصد شکایات واصله به مراجع حل اختلاف این اداره کل به صورت سازشی حل و فصل گردید.

وی کاهش در تعداد شکایات واصله مراجع حل اختلاف را یکی از مولفه های تحقق صیانت از نیروی کار دانست و گفت: تعداد دعاوی کارگری و کارفرمایی استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال های قبل از کاهش محسوسی برخوردار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پس از صدور رای اولیه و بدوی، نزدیک به ۲۵ درصد از آرای صادر شده با تجدید نظرخواهی طرفین دعوی به در هیات های حل اختلاف بررسی و احکام لازم صادر شه است.

رحیم زاده با اشاره به اینکه کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگری و ارتقا کیفی آرا صادره به صورت همزمان در دستور کار قرار دارد گفت: تایید بیش از ۹۰ درصد آرای صادره این استان طی فرجام خواهی های انجام شده در شعبات دیوان عدالت اداری کشور، نشان از برنامه ریزی برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در رسیدگی به شکایات واصله گفت: مراجع حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول کشوری در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ هیئت تشخیص و ۶ هیئت حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.

کد خبر: 51166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =