پوشش ۷۷ درصدی غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سال گذشته

سرپرست بهزستی هرمزگان در جلسه کمیته استانی غربالگری بینایی که با حضور دستگاه های همکار برگزار شد، گفت : ۷۷ درصد کودکان ۳ تا ۶ ساله استان، در سال گذشته تحت پوشش برنامه غربالگری بینایی قرار گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ سامیه جهانشاهی سرپرست بهزیستی هرمزگان در اولین جلسه کمیته استانی غربالگری بینایی در سال جاری با تقدیر از همراهی و تعامل سازنده دستگاه‌های همکاری با بهزیستی در اجرای برنامه غربالگری بینایی در سال گذشته، خواستار ادامه این همکاری موثر، ایجاد زمینه پوشش حداکثری برنامه در استان، برگزاری جلسات هم اندیشی و ارائه راهکارهای کاربردی در رفع موانع شد.

سامیه جهانشاهی یکی از اهداف برنامه را کاهش شیوع اختلالات بینایی به ویژه آمبلیوپی معرفی کرد و بیان کرد: برای پیشگیری و تشخیص زودرس آمبلیوپی، سنین طلایی وجود دارد که آن هم زیر ۵ سالگی است  لذا به منظور کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی هرساله برنامه پیشگیری از تنبلی چشم توسط معاونت امور پیشگیری سازمان بهزیستی در ۳ سطح انجام می‌گیرد.  

وی ادامه داد: در سطح اول کودکان زیر ۶ سال توسط مجریان غربالگر آموزش دیده در بهزیستی در پایگاه های سنجش بینایی تحت معاینه قرار می‌گیرند. درصورت مشکوک بودن به سطح دوم (بینایی سنج) ارجاع شده و در صورت نیاز به بررسی بیشتر به سطح سوم (چشم پزشک) ارجاع می شوند.

در ادامه این جلسه مژگان صابری سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان گزارش تفصیلی از اجرای برنامه در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و مسائل و مشکلات جهت پوشش حداکثری بررسی شد.

بحث و تبادل نظر دستگاه‌های همکار در خصوص اجرای هر چه بهتر برنامه غربالگری بینایی در سال ۱۴۰۱ پایان بخش این نشست بود.

گفتنی است اولین کمیته استانی غربالگری بینایی در سال جاری به ریاست سرپرست بهزیستی هرمزگان و با حضور سامیه جهانشاهی سرپرست بهزیستی هرمزگان،  مژگان صابری معاون امور پیشگیری و رفعت ایرانپور معاون امور توانبخشی بهزیستی استان، نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و مشاور رییس، نمایندگان معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان آموزش و پرورش استثنایی و آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در سالن اجتماعات بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

کد خبر: 51230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =