روانشناسان کنار خانواده‌های زلزله‌زده هرمزگان مستقر شدند

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: روانشناسان کنار خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند و افراد متاثر از حادثه زلزله هرمزگان مستقر شده و کمک‌های اولیه روانشناختی را ارائه می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد وحیدنیا درباره اقدامات روانی اجتماعی استان هرمزگان اقدامات تا این لحظه افزود: روز اول ۲ تیم از بندر خمیر و بندر لنگه به منطقه اعزام شدند؛ در مجموع تا کنون هشت تیم از محلات، جمعیت همیاران سلامت روان و تیم استانی به منطقه اعزام شدند.  

وی با اشاره به استقرار تیم ارائه خدمات حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و حوادث بهزیستی موسوم به تیم «محب» در کنار زلزله زدگان هرمزگانی گفت: تیم‌های محب اعزام شده به همراه تیم ارزیاب، ارزیابی نیازهای اولیه و شناسایی مشکلات را انجام داده‌اند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اکنون اولویت با کمک‌های امداد و نجات و اسکان افراد است و فشارهای روانی ناشی از شرایط محیطی(گرما) نیز مزید بر علت است؛ جلسات آموزشی و آماده‌سازی تیم‌های تکمیلی فردا (دوشنبه) در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

در استقرار تیم حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت موسوم به تیم محب متشکل از مددکاران و روانشناسان، خدمات مشاوره ارائه شده و پایگاه‌هایی برای ارائه خدمات ایجاد می‌شوند. خدمات تیم‌های محب سازمان بهزیستی در بلایای طبیعی و انسان ساخت و در محل حادثه ارائه شده و ضمن ارتباط‌گیری با مخاطبان متاثر از حادثه کمک‌های روانی و اجتماعی را هدایت می‌کنند.

بامداد دیروز شنبه ۱۱ تیرماه دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان را لرزاند و در این حادثه ۹۳ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

بر اثر این زمین لرزه‌ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.

به دنبال این زمین لرزه ها، وزیر کشور و وزیر بهداشت جهت بررسی وضعیت مردم و مناطق زلزله زده به استان هرمزگان سفر کردند و تیم های حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت موسوم به تیم محب در این مناطق مستقر شدند.

کد خبر: 51575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =