واکنش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اعتراض بازنشستگان در چند شهر کشور

سالاری گفت: بازنشستگان می‌توانند فرمول جدید را به ما دهند و نظرات اصلاحی را مستقیما اعلام کنند تا تصمیم گیری شود.

مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه‌های شفافیت اظهار کرد: از وضعیت معیشت بازنشستگان باخبر هستیم این ادعا را نداریم که با اجرای همسان سازی وضعیت معیشتی تمام بازنشستگان بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وی گفت: این میزان حقوق با زندگی حد متوسط قطعا فاصله دارد و اگر خود من هم بازنشسته بودم و این حقوق را دریافت می‌کردم ناراضی بودم.

سالاری افزود: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با رقم همسان سازی از اول مرداد ماه اعمال و احکام را صادر کردیم و واریز حقوق مرداد ماه با احتساب همسان سازی آغاز شده است و از ۳.۵ میلیون بازنشسته، یک میلیون و ۲۰۰ نفر حقوق مرداد ماه را دریافت کردند، هر ماه از تاریخ ۱۹ تا ۳۰ همان ماه پرداختی ها صورت می‌گیرد و حقوق ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار درحال پرداخت است.

وی درباره اعتراض امروز بازنشستگان و بازنشستگانی که مشاغل سخت و زیان آور بودند، گفت: فرمول افزایش را با بازنشستگان محاسبه شد و بخش عمده کاری که امروز انجام دادیم بر مبنای نظرات بازنشستگان بوده است، اجرای همسان سازی بر ۳ محور است یکی مبلغ پایه که بر حقوق بازنشستگان افزوده شده است و کسی اعتراضی برای این مبلغ ندارد.

وی افزود: یکی هم بر اساس سوابق افراد است، فاصله این افراد با حداقل بگیران کمتر شده است و یکی هم بر اساس سابقه بیمه پردازی است این عامل سوم مبنی بر اصول صندوق داری و بیمه‌ای است.

سالاری درباره اعتراض امروز بازنشستگان به حقوقشان  در چند شهر کشور، گفت: نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور که چه طور حساب کنیم که براساس میزان حق بیمه‌ای که آن‌ها دادند را تبدیل به سابقه کنیم نظرات کارشناسی متفاوت است و با توجه به نظرات مختلف برای حقوق این دسته از بازنشستگان تصمیم گیری شده است. این گروه از بازنشستگان میتوانند فرمول جدید را به ما دهند و نظرات اصلاحی را مستقیما اعلام کنند تا تصمیم گیری شود.

کد خبر: 517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =