ثبت ۴۸۰ مورد معلولیت جدید در استان بوشهر

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر از بررسی ۶۱۰ پرونده در چهارماهه نخست سال جهت صدور کارت معلولیت و ارائه خدمات خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، مسعود ابراهیمی  در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در کمیسیون پزشکی مستندات و مدارک پزشکی اختلالات و بیماری‌های منجر به معلولیت بررسی و نوع و شدت معلولیت نیز توسط متخصصین توانپزشکی تعیین می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر افزود: پس از تعیین نوع و شدت معلولیت در کمیسیون پزشکی در صورت تایید معلولیت، تشکیل پرونده توانبخشی در سامانه ارمغان انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: معلولیت به ۶ گروه جسمی حرکتی، معلولیت ذهنی، بینائی، شنوائی، گفتاری و چند معلولیتی تقسیم می‌شود و درصد معلولیت نیز شامل چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید است.
ابراهیمی بیان کرد: کمیسیون پزشکی تعیین شدت معلولیت هر دو هفته یا هر ماه یک بار در هر شهرستان با حضور حداقل ۳ نفر و حداکثر ۵ نفر تشکیل می‌شود که اعضاء کمیسیون شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی سنج، بینایی سنج، روانشناس، روانپزشک پزشک و کارشناس مرتبط با معلولیت در کمیسیون تشکیل می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سال گذشته سه هزار و ۶۸۱ پرونده توانبخشی معلولین و مددجویان بهزیستی در کمیسیون پزشکی بررسی شد که پس از تایید کمیسیون پزشکی زمینه صدور کارت معلولیت و ارائه خدمات مطلوب و بهینه و برقراری مستمری ماهیانه و ارائه خدمات مورد نیاز توانبخشی برای توانخواهان فراهم شد.

کد خبر: 51729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =