افتتاح ۲ مرکز توانبخشی در گناوه

به مناسبت هفته بهزیستی ۲ مرکز توانبخشی آموزشی و حرفه آموزی روز یکشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی همزمان با دهه امامت و ولایت فعالیت خود را در گناوه آغاز کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرنگار ایرنا، این مراکز شامل نخستین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم با نام "بذرهای ستاره ای" و روزانه توانبخشی حرفه آموزی دختران معلول بالای ۱۴ سال "هیوا " در شمال استان بوشهر است که تحت نظارت سازمان بهزیستی به اعضای آن در بخش های مختلف خدمات‌ ارایه می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در این آیین گفت: هدف این سازمان توانمندسازی معلولان به مدل های مختلف براساس تناسب و ظرفیت این قشر مستعد است که در این راستا گام های موثری برداشته می شود.
حسین اسدی راد  اظهارداشت: مراکز  بندرگناوه خصوصی است که با همت متولیان آن مشتقانه دایر شده است و نیاز به حمایت و پشتیبانی توسط بهزیستی و مجموعه هر شهرستان دارند.
وی گفت: راه اندازی این ۲ مرکز برای استان بوشهر و بویژه در بندر تجاری گناوه بسیار اقدام ارزشمندی است که همزمان با هفته بهزیستی و دهه امامت و ولایت فعالیت خود را شروع کرده اند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهارداشت: نظیر چنین مراکزی در استان بوشهر نیاز است و در هفته بهزیستی افتتاح چندین مرکز در برنامه قرار دارد.
وی ادامه داد: دایرشدن مرکز اتیسم گناوه که نیاز مبرم برای خانواده‌های دارای این اختلال هستند، بسیار ضروری بود که با همت بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است.
اسدی راد  افزود: با توجه به اینکه تشخیص سریع این اختلال در مهارت آموزی کودکان اتیسمی تأثیر بسزایی را در درمان آنها ایفا می‌کند ولی بی توجهی به این رده  می‌تواند مشکلات و هزینه های زیادی را در آینده متوجه جامعه و خانواده‌هایشان کند، باید بستر و شرایطی فراهم شود تا این گروه از کودکان بتوانند در چنین مراکزی، خدمات آموزشی را دریافت کنند و اجتماع پذیری بیشتری داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: مبتلایان به اتیسم ازنظر هوشی مشکل ندارند و مدل ارتباط گیری آنها به اطراف مهم و متفاوت و بنابراین کارهای آموزشی در آن پیچیده است.
وی گفت: نگاه بهزیستی، توجه به مراکز بازتوانی نظیر مرکز اتیسم است که اگر در کار خود بسیار به موقع عمل کنند، موفق می شوند و  از همین کسانی که به آنها خدمات ارایه و تربیت می شوند، در آینده به شخصیت های مهم تبدیل خواهند شد.

 در رسانه|۲ مرکز توانبخشی در گناوه افتتاح شد

 در رسانه|۲ مرکز توانبخشی در گناوه افتتاح شد

کد خبر: 51903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =