آغاز اجرای «طرح ملی مشارکت اجتماعی بانوان و زنان»

مدیرکل دفتر پیشگیری ازآسیب‌های‌اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: اجرای «طرح مشارکت اجتماعی بانوان و زنان» با هدف توانمندسازی اجتماعی زنان و نقش محوری آنها در خانواده و محیط اجتماعی خود  در سراسر کشور آغاز شد.   

آرزو ذکایی فر در خصوص روند اجرای این طرح در گفت و گو با آتیه‌آنلاین عنوان کرد: این طرح با کمک مراکزغیردولتی و راهبری اجرایی بیش از ۵۰۰ تسهیلگر محلی آموزش دیده با تشکیل گروه‌های کوچک محلی اجرایی می‌شود.
ذکایی فر تاکید کرد: ما بیش از ۱۲ هزارنفر از  بانوان و زنان را براساس هدف‌گذاری موردنظر تحت پوشش خدمات این طرح در سال ۱۴۰۱ قرارخواهیم داد که بتوانند بالغ بر ۵۰۰ پروژه محلی که با حمایت اعتباری سازمان با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام خواهد شد پیشنهاد و اجرایی کنند.
وی در بیان نقش تسهیلگران در اجرای این طرح ملی بیان کرد: این افراد در قالب برنامه‌های اجتماع محور و مشارکت اجتماعی تلاش می کنند که مطالب مفید آموزشی به بانوان و به ویژه زنان گروه سنی ۱۸ تا ۴۵ سال مناطق حاشیه و کمتربرخوردار که دسترسی کمتری به آموزش رسمی ندارند ارایه دهند.  
ذکایی‌فر افزود: باتوجه به اینکه جامعه هدف این طرح بعضا به دلیل عدم دانش و اطلاعات کافی دچار بسیاری از بحران‌های خانوادگی، اجتماعی و فردی می‌شوند بنابراین در طرح پیش رو برنامه‌های آموزشی در خصوص سبک‌های رفتاری و روابط بین فردی، مدیریت رفع بحران‌ها و تعارضات روابط با فرزندان و سایر شبکه‌های ارتباطی و همچنین دیگر مهارت‌های مهم زندگی گنجانده شده است.  
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: تسهیلگران آموزش‌دیده ضمن تشکیل گروه‌های محلی، تلاش خود را در جهت توانمندسازی دانشی وآگاه‌سازی زنان صرف می‌کنند به طوری‌که در طول فرایند اجرا بتوانند نمایی از مشکلات، علل زیربنایی بروز آنها و مسائل اولویت دار پیش‌رو ترسیم کنند که در ادامه مسیر نیز پروژه‌های محلی را در راستای کاهش و یا رفع  آنها پیشنهاد و به اجرا درآورند.
به گزارش آتیه‌آنلاین، توانمندی‌سازی زنان با رفاه و توسعه جوامع ارتباط تنگاتنگی دارد، زنان جزو سرمایه‌های انسانی جامعه محسوب می‌شوند و شکی نیست که سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود. ارتقای زنان در جامعه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل شتاب بخشیدن به فرآیند توسعه شناخته می‌شود و سازمان بهزیستی نیز با توجه به این مهم همواره پیشنهاد و اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان تحت پوشش را در دستور کار خود قرار می‌دهد.  
کد خبر: 51912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =