اجرای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل تعاون، کارورفاه اجتماعی زنجان با فنی و حرفه‌ای استان

مدیر امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از برگزاری جلسه به منظور اجرائی نمودن تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین این اداره‌کل و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدحسن حسینی در تکمیل این خبر افزود: این جلسه به منظور توسعه اقتصاد دانش محور، تقویت و توسعه تعاونی‌های نوآور و توانمندسازی تعاونی‌های حمایت محور و با هدف استفاده بهینه از امکانات و هم افزایی منابع موجود اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و ظرفیت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای قانون "حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان" و دستیابی به توسعه تعاونی‌ها، آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای مورد توجه است و این آموزش‌ها نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف تعاون خواهد بود، بلکه از طریق بستر سازی به حل مشکل بیکاری نیز کمک شایانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این جلسه بر ارائه مشوق‌های تسهیلاتی به مؤسسات کارآموزی تحت نظارت فنی و حرفه‌ای که اقدام به ایجاد شرکت تعاونی نمایند و صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد برای شرکت‌های تعاونی به عنوان شرکای اجتماعی و ایجاد مراکز جوار بین کارگاهی در بین شرکت‌ها تاکید کرد.

محمدرضا انصاری هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از کلیه ظرفیت‌ها، دانش، منابع و امکانات موجود طرفین تفاهم نامه به منظور حمایت از تعاونی‌ها در راستای بسترسازی برای توسعه کسب و کارهای تعاونی دانست.

وی در خاتمه به دیگر اهداف این تفاهم نامه شامل حمایت از ایجاد مراکز نوآوری و تعاونی‌های دانش بنیان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، حمایت از ساماندهی و مهارت آموزی توان یابان(حمایتی) و زنان سرپرست خانوار و دانش آموختگان دانشگاهی با استفاده از ظرفیت طرفین و کمک به تجاری سازی طرح‌های نوآورانه تعاونی‌های مورد هدف اشاره کرد.

کد خبر: 53074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =