هدف از نظارت بر تعاونی ها صیانت و حمایت از آنها است نه مچ گیری

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان: کارشناسان باید در بازدید از تعاونی ها موارد تشویقی و حمایتی مثل تسهیلات را نیز مطرح کنند تا شرکت های واجد شرایط جهت بهره مندی از این حمایت ها به ادارات ما و سامانه های مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، به منظور تبیین سیاست ها و برنامه های جدید نظارتی مدیریت تعاون و بهره گیری از پیشنهادهای کارشناسان حوزه تعاون در ادارات تابعه شهرستان ها، جلسه رابطین نظارت امروز در سالن فجر اداره کل برگزار شد.

در این نشست که رابطین نظارت ادارات تابعه شهرستان ها، مدیر تعاون اداره کل، رییس اداره نظارت تعاونی ها و کارشناسان حضور داشتند؛ آقاجانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تبریک هفته تعاون پیش رو برنامه های تحول گرایانه بخش تعاون را تبیین کرد.

وی با اشاره به طرح تعاونی های مشکلدار در کمیته مربوطه تصریح کرد: اگر کارشناسان ما به موقع در تعاونی ها حضور یابند و مدارک و عملکرد آنها را با مقررات تطبیق نمایند چه بسا بسیاری از آنها به کمیته مشکلدار ارجاع نخواهند شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه هدف از نظارت بر تعاونی ها صیانت و حمایت از آنها است نه مچ گیری تاکید کرد: کارشناسان باید در بازدید از تعاونی ها موارد تشویقی و حمایتی مثل تسهیلات را نیز مطرح کنند تا شرکت های واجد شرایط جهت بهره مندی از این حمایت ها به ادارات ما و سامانه های مربوطه مراجعه کنند.

آقاجانی ضمن تشکر از کارشناسان شهرستان ها در موضوع تعاونی های برتر ابراز امیدواری کرد که سهم تعاونی برتر ملی استان گیلان امسال افزایش یابد.

وی در پایان بر اهمیت سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون تاکید و تصریح کرد باید نظارت بر تعاونی ها، هم شامل حضور در شرکت ها و هم رصد از طریق سامانه بوده و کمبود امکانات نباید بهانه ای برای قطع ارتباط با تعاونی ها باشد.

علی پناه مدیر تعاون اداره کل نیز با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در قبال تعاونی ها تصریح کرد: زمانی میتوانیم بخش تعاون قوی داشته باشیم که تعاونی هایی قانونمند داشته باشیم.

علی پناه با تاکید بر اهمیت آموزش های حضوری اعلام کرد: بزودی دوره آموزشی برای کارشناسان تعاون در خصوص مباحث خاص این حوزه برگزار خواهد شد.

در ادامه و با توجه به اهمیت موضوع تسهیلات تعاونی ها، نصرتی مدیر اشتغال اداره کل در جلسه حاضر شد و ضمن تشریح انواع تسهیلات موجود در بخش اشتغال به سوالات کارشناسان در این خصوص پاسخ داد.

رییس اداره نظارت تعاونی ها و کارشناسان این اداره نیز در این جلسه موارد مهم قانونی را مطرح و به سوالات کارشناسان ادارات تابعه شهرستان ها پاسخ دادند.

کد خبر: 53189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =