تعاونی‌های برتر استان مازندران تجلیل شدند

به مناسبت هفته تعاون، هفدهمین دوره معرفی و تقدیر از تعاونی‌های برتر مازندران با حضور مشاور عالی استاندار مازندران، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی و تعاونگران برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل، هفدهمین دوره معرفی و تقدیر از تعاونی‌های برتر مازندران به مناسبت هفته تعاون، با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالی مشاور عالی استاندار مازندران، علی بابایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، مدیرکل تعاون، کار  ورفاه اجتماعی مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی و تعاونگران در سالن همایش های مرکز تجارت بین‌المللی نیاوران ساری برگزار شد.


*دولت مردمی سیزدهم با جدیت در حال توسعه بخش تعاون است


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ابتدای این مراسم گفت: ۵۴ تعاونی توسعه روستایی با تفاهم‌نامه وزارتخانه و بنیاد علوی در راستای محرومیت‌ زدایی در استان ایجاد شده است.

علی باقری اظهار کرد: امروزه نقش اقتصاد تعاونی‌ها در دنیا پر رونق شده و یکی از فرایندهای مهمی که منجر به توسعه، اشتغال و تولید می‌شود، ایجاد شرکت‌های تعاونی است که می‌تواند با توجه به ماهیت جمعی و گروهی آن همیشه موفق عمل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یکی از اولویت‌ها دولت سیزدهم و همچنین برنامه اصلی این اداره‌کل را احیاء تعاونی‌های نیمه فعال و راکد عنوان کرد  و افزود: دولت مردمی سیزدهم با جدیت در حال توسعه بخش تعاون است.

وی تعداد کل تعاونی‌های فعال کشور را ۱۰۰ هزار و ۱۲۰ شرکت با یک میلیون و ۶۷۶ هزار و ۶۰۳ نفر عضو با فرصت شغلی یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۲۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: سهم استان مازندران ۷ هزار و ۷۱۱ شرکت تعاونی با ۴۸ هزار و ۹۳۵ عضو و ۱۰۵ هزار و ۷۸۹ نفر فرصت شغلی است.

باقری با بیان اینکه استان مازندران رتبه دوم در تشکیل تعاونی‌ها دارد، گفت: این نشان دهنده این است علاقه‌مندی مردم استان به فعالیت‌های جمعی و گروهی زیاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نهادینه شدن فرهنگ تعاون را در موفقیت تعاونی‌ها مهم دانست و اظهار کرد: معافیت‌های بیمه‌ای و مالی در بخش تعاون مصوب شد اما اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه بخش تعاون باید تثبیت شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بخش تعاون باید جدی گرفته شود.

باقری از اختصاص ردیف سه هزار میلیارد تومانی دولت برای توسعه بخش تعاون و امور روستاها خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بودجه در مرحله بررسی و ابلاغ قرار دارد.

وی به کمبود شدید نیروی انسانی در بخش تعاون اشاره کرد و گفت: چارت سازمانی تعاون استان ۹۵ نیرو تعریف شد که اکنون فقط ۳۵ نفر نیرو داریم و باید نسبت به تأمین نیرو اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: مازندران در بخش تسهیلات ویژه اقتصادی تعاون رتبه دوم کشور را کسب کرده است و ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

باقری انتخاب تعاون شهر، توسعه مراکز نوآوری کارآفرینی برای شتاب بخشی به بخش تعاون و کشف استعدادها، را از جمله اقدامات عنوان کرد و یادآور شد: ۵۴ تعاونی توسعه روستایی با تفاهم‌نامه وزارتخانه و بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی در استان ایجاد شده است.


*دولت سیزدهم به بخش تعاون نگاه حمایتی دارد


نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: دولت سیزدهم به بخش تعاون نگاه حمایتی دارد.

علی بابایی‌کارنامی افزود: عدالت اجتماعی با توسعه بخش تعاونی ها محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم با ریاست آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی که با شعار عدالت اجتماعی روی کار آمد، یکی از راهکارها را توجه و تقویت بخش تعاون می داند و طی یکسال گذشته نیز اقدامات موثری برای تحقق این مهم انجام داده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در خانه ملت گفت: نتایج بسیار مثبت اقدامات دولت سیزدهم در راستای تقویت بخش تعاون را در چند سال آینده شاهد خواهیم بود، ساختار اقتصای کشور نیاز به اصلاح دارد و از راهکارهای مهم در اصلاح ساختار اقتصادی توسعه بخش تعاون و واگذاری کارها به خود مردم است.

بابایی کارنامی اصلاح ساختار نظام بانکی را از اقدامات مهم و در دست اقدام نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و گفت: نظام بانکداری ما به معنای واقعی هیچ شباهتی به نظام بانکداری اسلامی ندارد، زیرا تسهیلات پرداختی توسط بانک ها هیچ سنخیتی با معیارهای اسلامی ندارد.

وی افزود: پس از تصویب طرح اصلاح ساختار نظام بانکی توسط نمایندگان مجلس و تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان، به طور حتم مردم آثار و نتایج مثبت آن را در جامعه مشاهده خواهند کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح ساختار نظام بیمه ای کشور نیز تاکید کرد و با بیان اینکه پس از اصلاح ساختار نظام بانکی به سراغ اصلاح ساختار نظام بیمه ای خواهیم رفت، گفت: نظام بیمه ای کشور باید در خدمت تولید کننده باشد.

*اقتصاد تعاون تنها نماد اقتصاد اسلامی است


مشاور عالی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه اقتصاد تعاون تنها نماد اقتصاد اسلامی است، گفت: در قالب تعاونی‌ها می‌توان به رشد و توسعه اقتصادی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مازندران با بیان اینکه تعاونی‌ها تنها نسخه اقتصاد دنیا محسوب می‌شوند، گفت: در قالب تعاونی‌ها می‌توان به رشد و توسعه اقتصادی رسید.

وی با بیان اینکه اقتصاد تعاون تنها نماد اقتصاد اسلامی است، افزود: برای به نتیجه رسیدن در جنگ اقتصادی باید مشارکت عمومی را افزایش دهیم تا تحریم‌ها رفع شود و اینکه  با ایده‌های مهم جریان‌سازی اقتصادی داشته باشیم.

مشاور استاندار مازندران با بیان اینکه اقتصاد تعاون محور  موجب حذف بنگاه‌هایی که نقش دلالی دارند؛ می شود، گفت: برای اینکه در این جنگ اقتصادی پیروز شویم باید بسیجی‌گونه وارد میدان شویم.

وی به انقلاب صنعتی قرن هجدهم در اروپا اشاره کرد و افزود: مردم اروپا به این‌نتیجه رسیدند برای رشد اقتصادی باید سراغ اقتصاد تعاون محور بروند و تعاونی‌هایی با عضویت ۸۰ میلیون نفر در برخی کشورهای اروپایی فعالیت دارند.


تعاونی‌ها در تحقق شعار سال نقش بی‌بدیل و اثرگذاری دارند


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در بخش پایانی این مراسم با تأکید بر ضرورت تلاش فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی در جهت تعمیق فرهنگ تعاون در سطح جامعه و تقویت این تشکل مردمی گام برداشت، گفت: تعاونی‌ها در تحقق شعار سال رهبری نقش بی‌بدیل و اثرگذاری دارند.

حسین خیریانپور افزود: در شرایط فعلی و برای عبور از وضعیت اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، باید با روحیه انقلابی و جهادی و استفاده از ظرفیت‌های موجود وارد میدان عمل شویم تا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها، بتوانیم به اهداف مورد نظرمان دست یابیم.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران با روحیه انقلابی و جهادی به تسهیل‌گری در امور مردم، حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و واگذاری کارها به امور مردم اعتماد و اعتقاد راسخ دارد، اظهار داشت: حمایت تشکل های تعاونی و دانش بنیان‌ها راهبرد اساسی برای برقراری عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران است که باید تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام را از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم و به طبع آن استاندار مازندران عنوان کرد و گفت که با دستور استاندار، احیای ۹۴ حوضچه تکثیر و پرورش ماهی آزاد در روستای رودبارک کلاردشت با رهاسازی ۶۵ هزار قطعه ماهی آزاد و با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی در ظرف کمتر از یکماه دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت.

خیریانپور با بیان اینکه با تلاش فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی می‌توان در جهت تعمیق فرهنگ تعاون در سطح جامعه و تقویت این تشکل مردمی گام برداشت، اظهار داشت: تعاونی‌ها در تحقق شعار سال رهبری نقش بی‌بدیل و اثرگذاری دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: تعاونی‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیاین با افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی مناسب و اصولی در تحقق شعار سال رهبری نقش اثرگذاری ایفا کنند.

خیریانپور با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی کشور باید بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صریح استوار باشد، گفت: لازمه توسعه بخش تعاون حمایت همه جانبه و اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مازندران بویژه در بخش کشاورزی، شیلات و گردشگری، گفت: اعتقاد داریم که با توجه به ظرفیت این استان، تعداد تعاونی‌های فعال به همراه اعضای آنها باید به ۲ برابر وضعیت فعلی افزایش یابند تا بتوانیم به رشد هشت درصدی در اقتصاد دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه تعاونی‌ها باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر افزایش بهره‌وری و تولید، در اشتغالزایی پایدار و اصولی نیزنقش مهم و موثری ایفا کنند، از تشکیل قرارگاه توسعه شرکت دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: در این راستا کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز تشکیل شد.

خیریانپور افزود: با توجه به ظرفیت های موجود، شرکت های دانش بنیان مازندران و تولیدان آن باید از ۱۹۷ شرکت فعلی به ۲ برابر افزایش یابد و خانه های خلاق نیز باید در تمام شهرستان های استان راه اندازی شود.

وی، رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان را از اولویت های مهم و در دست اقدام استاندار مازندران عنوان کرد و گفت که با دستور نماینده عالی دولت در استان، با دستگاه های اجرایی که در توسعه شرکت های دانش بنیان سنگ اندازی می کنند به شدت برخورد می شود.

*تجلیل از تعاونی های برتر استانی و شهرستانی


در پایان مراسم از تعاونی های برتر استانی و شهرستانی در بخش تولیدی، صنعتی، کشاورزی، شیلات، درمان و توزیعی با اهدای تندیس، لوح و هدیه‌ای تجلیل و قدردانی شد که به شرح ذیل می باشد.

جناب آقای حمیدرضا اکبری مدیرعامل محترم تعاونی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس
جناب آقای حسین رفیعی مدیرعامل محترم تعاونی صیادی پره متحد نور
جناب آقای بهروز شهابی مدیرعامل محترم تعاونی تولید فرآورده های معدنی نارم سوادکوه
جناب آقای علی امامی مدیرعامل محترم اتحادیه شرکتهای تعاونی مصرف فرهنگیان مازندران
جناب آقای حسین یوسف زاده چاری مدیرعامل محترم تعاونی حمل و نقل کامیونداران بابل
جناب آقای شعبانعلی صباغ چاری مدیرعامل محترم تعاونی مصرف کارگران صنایع تولیدی کیافرین و رنگینه پارس امیرکلا بابل
جناب آقای سید مصطفی موسویان مدیرعامل محترم تعاونی موسوی یاس قائمشهر
جناب آقای علی سپه سرا مدیرعامل محترم تعاونی تولیدی سوله طبرستان سوادکوه شمالی
جناب آقای منوچهر فضل اله زاده مدیرعامل محترم تعاونی رویال سازه محمودآباد
جناب آقای حمیدرضا احمدی مدیرعامل محترم تعاونی کارآفرینان راد تجارت متحد آمارد آمل
جناب آقای پرویز پناهی مدیرعامل محترم شرکت تعاونی خدمات بهداشتی درمانی درمانگاه حضرت ابوالفضل ساری  
جناب آقای اسحاق اسلامی مدیرعامل محترم شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون ساری
جناب آقای محمدرضا شعبانی مدیرعامل محترم اتحادیه شرکت های تعاونی باغداران استان مازندران
جناب آقای کامبیز شمس مدیرعامل محترم شرکت تعاونی تاکسیرانی چالوس
جناب آقای محمدعلی فضلی مدیرعامل محترم شرکت تعاونی درمانی مهر بهشهر
جناب آقای محمدرضا صیدانلو مدیرعامل محترم شرکت تعاونی آجر ماشینی گلوگاه
جناب آقای محمد علی قنبری هراتی مدیرعامل محترم شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تنکابن
جناب آقای صمد اکبری مدیرعامل محترم شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان فریدونکنار
جناب آقای حسین محمودی امری مدیرعامل محترم اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن مهر شهرستان ساری
سرکار خانم گل صفا باقری مدیرعامل محترمه شرکت تعاونی نگارین فرش قو
سرکار خانم خدیجه ولی مدیرعامل محترمه شرکت تعاونی مهرآفرینان درمانگر نوشهر
سرکار خانم سوری ریاحی فر مدیرعامل محترم شرکت تعاونی مسکن مهر شماره ۶ رامسر
جناب آقای میرصمد حمیدیان دیوکلائی مدیرعامل محترم شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان بابلسر
جناب آقای یوسف علی نژاد مدیرعامل محترم شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان نکاء
 

کد خبر: 53445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =