اقتصاد کشور باید به بخش تعاون باور داشته باشد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان ساری گفت: جامعه و بخش اقتصادی کشور باید روز به روز بیشتر بخش تعاونی را باور کنند و به نقش و جایگاه بی‌بدیل آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل، علی باقری در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز ساری با گرامیداشت هفته تعاون، گفت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از بخش‌های تاثیرگذار در کشور، نقش سازنده و تاثیرگذاری در حوزه‌های اقتصادی کشور و رونق تولید دارند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و نقش تعاونی‌ها را در تحقق این موضوع مهم دانست و افزود: در شرایط اقتصادی کنونی تعاونی‌ها از بهترین جایگاه مردمی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برخوردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اقتصاد کشور را دولتی، خصوصی و تعاونی برشمرد و افزود: توجه به بخش تعاون که از ظرفیت های بسیار بالایی در تحقق رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در استان برخوردار است بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست بخش دولتی، ۱۵ درصد خصوصی و ۵ درصد تعاونی‌ها است، افزود: اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید می‌کند که پروژه‌های دولتی و خصوصی به بخش تعاون واگذار شود و اگر این اتفاق محقق شود شرایط بهتر از این خواهد شد.

باقری با بیان اینکه جامعه و بخش اقتصادی کشور باید روز به روز بیشتر بخش تعاونی را باور کنند و به نقش و جایگاه بی‌بدیل آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند، یادآور شد: دولت مردمی سیزدهم به بخش تعاون نگاه حمایتی ویژه‌ای دارد و استاندار جهادی مازندران نیز در توسعه و ترویج تعاون پای کار بوده و حمایت می‌کند.

وی با اعلام اینکه استان مازندران رتبه دوم در تشکیل تعاونی‌ها را در سطح کشور دارد، به فعالیت ۷ هزار و ۷۱۱ شرکت تعاونی در استان اشاره کرد که نقش بسزایی در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی دارند.

باقری با بیان اینکه تعاونی‌ها علاوه بر ایفای نقش مهم خود در مردمی کردن و مشارکت شهروندان در اقتصاد، در ایجاد اشتغال نیز بسیار تاثیرگذارند، ادامه داد: اهمیت دادن به شرکت‌های تعاونی، توسعه و ترویج تعاونی‌ها و استفاده از امکانات بالقوه این بخش در حقیقت حرکت به سمت توسعه و اشتغال پایدار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به نقش تعاونی‌های روستایی اشاره کرد و افزود: تشکل‌های تعاونی در مقیاس‌های کوچک و متوسط در روستاها باعث بهره‌مندی مساوی مردم از اقتصاد می‌شود.

وی افزود: در برنامه ۵ ساله هفتم سیاست‌گذاری کشور پیش بینی شد ۳۰ درصد از اعتبار را برای توسعه اشتغال در قالب منابع کم بهره در روستاهای استان تخصیص دهد.
 

کد خبر: 53446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =