تعاون به عنوان یک نهاد مردمی و دینی نقش عدالت را در جامعه ایفا می کند

استاندار لرستان گفت : بخش تعاون یک نهاد مردمی و دینی است که می تواند نقش عدالت و ارائه خدمات را به جامعه ایفا کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان،  فرهاد زیویار در بازدید از نمایشگاه رسم تعاون که در برج میلاد تهران برگزار شده بود اظهار کرد : نظام مقدس اسلامی به طور همه جانبه نگر در جهان حقوق بشر رو در نظر گرفته که در قالب مردم سالاری دینی و دینی کامل طوری طراحی شده که هم توجه به حقوق فرد و هم جمع  را رعایت کرده است.
استاندار لرستان ضمن تبریک هفته تعاون  افزود :  این هفته رو به همه دست اندرکاران این حوزه، به ویژه کسانی که در مجموعه وزارت تعاون کار می‌کنند و کسانی که به صورت فعالیت و انجام کار در قالب تعاونی  خدمات ارائه می کنند و در کشور ایجاد شغل و تولید میکند و خدمات متنوعی به مردم عزیزمان ارائه میدهند.
وی گفت :در واقع موضوع تعاون  دیگر در شرایط ابتدایی  و گذشته قرار ندارد و  آنقدر رشد کرده که قادر است در دنیای پیچیده فعلی عرض اندام  کرده  رقابت و ایفای نقش کند.
 زیویار با اشاره  به برگزاری این نمایشگاه در هفته تعاون، خاطر نشان کرد؛ برگزاری این نمایشگاه در سطح جامعه نشان می دهد مجموعه تعاون در وزارت کار توانسته بلوغ لازم را در ارتقا سطح تعاون پیدا کند و از دستاوردهای علمی و تجربی بشر تا جایی که توانسته بطور اساسی بهره ببرد.
 وی اظهار کرد : موضوع تعاون بحثی نیست که فقط در کشور ما مبنا و نهادینه شده باشد در دنیا  تعاون و کار گروهی آنقدر رشد کرده  که دیگه به معنا یا دیدگاه جمع گرایی نقطه مقابل نظام سرمایه داری باشد  و با سرمایه اندوزی  و درآمد ایجاد کردن مشکل داشته باشد.
استاندار لرستان با بیان اینکه امروزه در خیلی از کشورها که مبنای فکری خود سرمایه داری هست مثل کشورهای اروپایی این تعاونی ها تبدیل به مدل شده اند، اظهار کرد : بنابراین بیشتر از اینکه تعاون ثروت اندوزی کند یک ایده است که بدنبال این است که حق و حقوق بشر را ایفا کند و به تولید و ارایه خدمات کمک کند.
وی با بیان اینکه در بخش تعاون لرستان هم مثل بقیه حوزه های کشور رشد پیدا کرده است گفت : این استان نزدیک به ۶۲۰۰ تعاونی وجود دارد  که نیمی از این تعاونی ها فعال و نیمی دیگر  غیر فعال هستند   باید کمک کنیم تعاونی های غیر فعال، راه اندازی  شوند و به تولید برسند.
استاندار لرستان با بیان اینکه باید به فعالیت و ادامه حیات این تعاونی های برای توسعه و ایجاد شغل کمک کنیم  اظهار داشت :در همین تعاونی های فعال ۷۹ هزار نفر مشغول بکار هستند یعنی کار تعاون قادر به خدمات و ایجاد اشتغال و تولید در جامعه می باشد.
وی افزود : کل اعضای تعاونی های فعال در استان ۳۰ هزار و ۵۹۸ نفر با سرمایه ثابت بیش از ۱۱ میلیارد و سیصد و بیست و دو میلیون تومان مشغول کار و تولید هستند.
گفتنی است نمایشگاه «رسم تعاون» به مناسبت هفته تعاون ۷ الی ۱۳ شهریور ماه برج میلاد تهران برگزار می باشد.
زیویار افزود : در کشور ما در بخش مسکن، ارائه خدمات در بخش تجارت و بخش حمل و نقل و خدمات این مجموعه  انقدر رشد کرده که به ان بحث ایده ال لازم رسیده است.

کد خبر: 53447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =