تامین‌اجتماعی سرآمد در خدمت‌رسانی به مردم

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی دکتر علی شریعتی اصفهان، این مرکز درمانی را دومین بیمارستان بزرگ سازمان تامین‌اجتماعی در کشور و دومین مرکز درمانی بزرگ استان اصفهان عنوان کرد که بالاترین تعداد اعمال جراحی و بیشترین میزان بستری بیماران در مراکز ملکی در این بیمارستان انجام می‌شود و جایگاه مراکز ملکی تامین اجتماعی را در خدمت‌رسانی به مردم، سرآمد توصیف کرد.

دکتر دانا دانشمند در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی از ۱۸ بخش عمومی و تخصصی تشکیل شده است، افزود: این بخش‌ها شامل ارتوپدی، جراحی اعصاب، عفونی، آنژیوگرافی، بخش‌های بستری، کودکان، جراحی عمومی مردان و زنان، داخلی مردان و زنان، قلب، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، مراقبت ویژه CCU، مراقبت ویژه ICU، همودیالایز و LDR است.

وی اظهار کرد: در حوزه خدمات سرپایی نیز این مرکز با دارا بودن درمانگاه جراحی، درمانگاه گوش‌وحلق‌وبینی، درمانگاه جراحی اعصاب، درمانگاه ارتوپدی، چشم‌پزشکی، درمانگاه زنان و زایمان، داخلی عمومی و داخلی اعصاب در خدمت بیمه‌شدگان قرار دارد.

سرپرست بیمارستان شریعتی اصفهان، گفت: همچنین درمانگاه نفرولوژی و کلیه و مجاری ادراری، روانپزشکی، طب‌فیزیکی، ‌درمانگاه قلب‌وعروق، سنگ‌شکن، اکوقلب، اکومری و کلینیک تخصصی گوارش سایر خدمات حوزه سرپایی این بیمارستان را شامل می‌شود. علاوه بر آن پزشکان فوق‌تخصص غدد، جراحی کودکان، گوارش مشغول به خدمت بوده و کلینیک تخصصی کودکان نیز فعالیت دارد.

دانشمند با اشاره به خدمات بخش پاراکلینیک این بیمارستان، تصریح کرد: این خدمات شامل فیزیوتراپی، تست ورزش، داروخانه، آزمایشگاه، بانک‌خون و خدمات تصویربرداری مانند رادیوگرافی، سونوگرافی، CT اسکن و MRI است که بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی به صورت رایگان از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به جایگاه این مرکز درمانی، ادامه داد: با توجه به جمعیت تحت پوشش سازمان در استان اصفهان این بیمارستان مرکز اصلی ارجاع بیماران به شمار می‌رود. همچنین به عنوان دومین بیمارستان بزرگ سازمان تامین‌اجتماعی در کشور و دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان فعالیت می‌کند. براساس آمارهای نظرسنجی، بیش از ۹۷ درصد از مراجعه کننده‌ها، استفاده از خدمات این مرکز را به بستگان و دوستان خود توصیه می‌کنند.

سرپرست بیمارستان شریعتی اصفهان، افزود: بالاترین تعداد اعمال جراحی در مراکز تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی در این مرکز انجام می‌شود، به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸ هزار و ۱۳۵ عمل جراحی انجام شده است که نسبت به سال گذشته از افزایش ۳۴ درصدی برخوردار بوده است.

دانشمند اظهار کرد: همچنین بیشترین میزان بیماران بستری در بین بیمارستان‌های سازمان در این مرکز اتفاق می‌افتد و از منظر آماری در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱ هزار و ۸۰۰ مورد بستری انجام شد که در مقایسه با سال قبل افزایش ۳۷ درصدی داشته است.

وی گفت: در این سال تعداد ویزیت‌های تخصصی و سرپایی به تعداد ۴۷ هزار و ۲۰۰ مورد انجام شده است که از این تعداد، ۲۷ هزار و ۵۰۰ مورد ویزیت سرپایی عمومی و ۱۹ هزار و ۷۰۰ مورد ویزیت تخصصی بوده و این تعداد ویزیت در مقایسه با سال قبل از افزایش ۳۵ درصدی برخوردار شده است. همچنین بالاترین میزان مراجعه جهت دریافت خدمات MRI با ۱۴ هزار و ۶۵۹ مورد در این مرکز رخ داده است.

پذیرش بیماران کرونا

سرپرست بیمارستان شریعتی اصفهان، با بیان اینکه این مرکز درمانی جزو فعال‌ترین مراکز تامین‌اجتماعی در زمینه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا بوده است، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری در اسفند ۱۳۹۸ تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۹۸۱ بیمار کووید۱۹ از خدمات بخش بستری بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

آمار نیروی انسانی

دانشمند تعداد نیروهای شاغل در این مرکز درمانی را هزار و ۲۰۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۴۸ نفر از این تعداد را پزشکان عمومی، ۱۶۳ نفر را پزشکان متخصص و ۵۷۶ نفر را پرستاران تشکیل می‌دهد. همچنین ۱۰۸ نفر از نیروی انسانی در بخش پاراکلینیک و ۳۱۷ نفر در بخش‌های غیردرمانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

تجهیزات مناسب درمانی

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات پزشکی بیمارستان با کیفیت عالی و متناسب با نیازهای درمانی فراهم شده است، افزود: در آینده نزدیک، تجهیز و بهره‌برداری از بخش جراحی قلب انجام خواهد شد که یکی از نیازهای اصلی مراجعه کننده‌ها را تشکیل می‌دهد.

کمبودهای دارویی

سرپرست بیمارستان شریعتی اصفهان، با اشاره به وضعیت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز خویش در بیمارستان، اظهار کرد: در زمینه برخی از اقلام دارویی کمبود وجود دارد؛ اما با تلاش همکاران بحمدالله تاکنون نیاز مراجعه کننده‌ها تامین شده است. به‌ هرروی این کمبودهای دارویی در مقاطع زمانی روند ارائه خدمات را مختل می‌کند؛ به ویژه اینکه افزایش قیمت دارو نیز بر مشکلات افزوده شده است.

اجرای طرح هتلینگ

دانشمند درخصوص اجرای طرح ارتقای هتلینگ در بیمارستان، گفت: این طرح در بخش‌های جراحی قلب و عروق و آنژیوگرافی به اجرا درآمده و درحال انجام است. همچنین بال غربی بیمارستان شامل نوزادان، NICU و چهار طبقه بخش‌های بستری در برنامه هتلینگ قرار دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این بخش‌ها، بلوک زایمان و LDR، مامایی و پست پارتوم، راهروهای عمومی در طبقه همکف و دو بخش از بال شرقی برای سال جاری در برنامه هتلینگ پیش‌بینی شده است.

سرپرست بیمارستان شریعتی اصفهان، ادامه داد: این مرکز درمانی در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ موفق به اخذ رتبه درجه یک در زمینه استانداردهای اعتباربخشی شده است. علاوه بر آن رتبه اول کشوری بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی در زمینه تعداد بیماران بستری و اعمال جراحی به این بیمارستان تعلق دارد.

دانشمند افزود: از دیگر سو، کسب لوح بیمارستان دوستدار کودک، اخذ گواهی‌نامه HACCP (سیستم کنترل نقطه بحرانی) و نیز معرفی به عنوان یکی از ۵ بیمارستان منتخب در زمینه آموزش به بیمار از دیگر دستاوردهای این مرکز درمانی به شمار می‌رود.

مهمترین چالش بیمارستان

وی کمبود نیروی انسانی را به ویژه کمبود رادیولوژیست از جمله مهمترین مسائل پیش روی این مرکز درمانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه فاصله بین خروج نیرو تا جایگزین شدن آن بسیار طولانی است.

کد خبر: 53722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =