برپایی موکب درمانی تامین‌اجتماعی برای زائران

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان ایلام از استقرار موکب درمانی در پایانه مرکزی استان ایلام برای زوار کربلا خبر داد که در این موکب تیم درمانی شامل ۲۸۰ پزشک، دندانپزشک، فیزیوتراپیست، کارشناسان علوم آزمایشگاهی و پرستار خدمات درمانی به زائران کربلای معلا را از هفدهم شهریور آغاز و تا اول مهر به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌دهند.

دکتر مهریار سلیمانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در موکب این مدیریت درمان در پایانه مرکزی استان ایلام، خدمات پزشکی ارائه می‌شود، افزود: این خدمات شامل ویزیت پزشکان عمومی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، تزریقات، سرم‌تراپی و خدمات آزمایشگاهی است.

وی اظهار کرد: خدمات موکب درمانی تامین‌اجتماعی از هفدهم شهریور امسال آغاز به‌کار کرده و تا اول مهر به صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان ایلام گفت: تاکنون (روز چهارم فعالیت موکب) بیش از ۱۰ هزار و ۳۵ نفر ویزیت شده و ۵۶۵ مورد نیز تزریقات انجام شده که غالب تزریقات مربوط به مشکلات گرمازدگی بوده است. تنها در سه روز نخست فعالیت موکب درمانی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مورد اقدامات درمانی ارائه شده است.

سلیمانی با اشاره به نحوه فعالیت کادر درمان در این موکب‌ها، تصریح کرد: پزشکان داوطلب از ۱۴ استان معین اعلام آمادگی کرده‌اند که طبق برنامه حضور پیدا کرده و تا پایان روز یک مهرماه خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تعداد نیروی انسانی در موکب‌ درمانی تامین‌اجتماعی در پایانه مهران تا آخرین روز فعالیت شامل ۲۸۰ نفر می‌شود که تعدادی از این افراد را نیروهای ثابت این مدیریت درمان تشکیل می‌دهد و باقی افراد نیز به صورت نیروهای داوطلب و میهمان از استان‌های دیگر حضور می‌یابند.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: این نیروهای داوطلب به صورت دوره‌های پنج تا شش روزه در موکب حضور می‌یابند؛ به گونه‌ای که روزانه بین ۵۵ تا ۶۰ نفر به صورت چرخشی در موکب‌ها حاضر می‌شوند.

سلیمانی درخصوص کیفیت و نوع ارائه خدمات در موکب‌ها، گفت: خدمات درمانی موکب‌ها منطبق بر خدمات درمانگاه‌های سطح یک تامین‌اجتماعی است که به صورت شبانه‌روزی مراجعه کننده‌ها را پذیرش می‌کنند.

وی تصریح کرد: این خدمات به صورت صحرایی در کانکس‌های درمانی و ماشین‌های سیار آزمایشگاه و دندانپزشکی در دسترس مراجعه کنندگان قرار دارد و زوار کربلا می‌توانند از ویزیت‌ پزشکان عمومی، دندانپزشکی و خدمات آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و ... برخوردار شوند و در صورت نیاز به اعزام با هماهنگی با اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی مجهز اعزام شوند که تاکنون حدود ۲۰ مورد اعزام انجام شده است.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان ایلام افزود: خدمات تزریقات و سرم‌تراپی خواهران و برادران در کانکس‌های جداگانه ارائه می‌شود و خدمات آزمایشگاه نیز شامل بررسی بیوشیمی خون از جمله اندازه‌گیری قندخون، چربی، کراتین، غلظت خون و مجموع خدمات یک آزمایشگاه عمومی تامین‌اجتماعی در سطح یک است که در این درمانگاه صحرایی درحال انجام است. همچنین یک آمبولانس برای انتقال بیمار جدا از انتقال از طریق ۱۱۵ در موکب مستقر شده است.

کد خبر: 53751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =