بانک رفاه متعلق به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است

کارشناس بیمه‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه سهام بانک رفاه به دلیل تعلق به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی قابل واگذاری به غیر نیست، گفت: سهام بانک رفاه کارگران متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی تأمین اجتماعی و در واقع مربوط به بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان است.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: با توجه به تعلق بانک رفاه کارگران به افراد خاص در قالب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، دولت‌ها نباید در راستای واگذاری سهام این بانک تصمیم‌گیری داشته باشند که البته در دولت‌های گذشته دخالت‌هایی در خصوص دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرقانونی صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه در واقع دولت‌ها به صورت مجزا امکان تصمیم‌سازی یک‌طرفه برای اموال غیردولتی و متعلق به شرکای اجتماعی ندارند، بیان کرد: این مسئله اولین اشکال حقوقی وارد به تصمیمات غیرمرتبط در حوزه تصمیم‌گیری در مورد اموال غیردولتی از جمله بانک رفاه کارگران است.

این کارشناس حوزه کار و تأمین اجتماعی در ادامه اضافه کرد: تصمیم‌گیریهای غیرمرتبط دولت‌ها در مورد اموال غیردولتی در واقع آسیب به این اموال متعلق به بخشی از جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دخالت‌هایی در حوزه‌های تصمیم‌سازی و اجرایی اموال غیردولتی از جمله اموال در اختیار سازمان تأمین اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان این نهاد بیمه‌ای کاملاً غیرقانونی است.

این فعال حوزه کسب و کار بیان داشت: بانک رفاه کارگران نیز با استناد به تعلق آن به سازمان تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی این سازمان، محدودیت‌های قانونی برای واگذاری سهام و اقدامات غیرقانونی را شامل می‌شود.

تعامل اثربخش سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران

حاج اسماعیلی گفت: در عین حال بانک رفاه کارگران در برخی از شرایط بخشی از تسهیلات لازم جهت تأمین بخشی از منابع را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار داده تا روند مستمر ارائه خدمات این نهاد به بیمه‌شدگان در قالب کارگران بیمه‌پرداز و بازنشستگان با اختلال مواجه نشود.

وی افزود: به دلایل مذکور بانک رفاه کارگران در قالب تنها بانک اختصاصی در اختیار تأمین اجتماعی و متعلق به بیمه‌شدگان، ارتباط مستمر و موثری را با سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود خدمات به جامعه تحت پوشش داشته که نباید در معرض آسیب قرار گیرد.

وی گفت: به هیچ وجه واگذاری سهام بانک رفاه کارگران نباید در دستور کار قرار گرفته و مسئولان سازمانی نیز باید با جدیت از حقوق بیمه شدگان در این راستا حمایت کرده و دخالت در امور دارایی‌های جمعیت تحت پوشش این سازمان بیمه‌ای را محدود کنند.

کد خبر: 53884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =