برگزاری مانور بازرسی از کارگاه های پرخطر استان ایلام

به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی، همزمان با سراسر کشور مانور بازرسی از کارگاه های پرخطر استان ایلام با حضور مدیرکل، معاون روابط کار، بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، نظام مهندسی و انجمن ایمنی استان برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، هدف از اجرای این مانور را توجه بیشتر کارفرمایان به ارتقاء سطح ایمنی و سلامت کارگران نام برد و گفت: این اداره کل بر اساس ماده ۸۵ و ۹۶ قانون کار و در راستای نظارت عالی بر عملکرد کارفرمایان، بر رعایت مقررات در این کارگاه ها نظارت می کند.

الیاسی با بیان این که یکی از راهبردهای مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور است و حسب تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اثر بخش بودن بازرس ها به صورت هدفمند در طول سال که بایستی صورت پذیرد، گفت: این اداره کل توسط بازرسان کار مستقر در استان در پشش ماهه اول سال 1401 نسبت به انجام تعداد 5680 مورد بازرسی از واحدهای مشمول مقررات قانون کار انجام و همچنین نسبت به تعداد 4927 بازرسی هدفمند از کارگاه های پرخطر اقدام کرده است.

وی گفت: یکی از ماموریت های بازرسی کار، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول قانون کار در راستای پیشگیری و جلوگیری از تکرار حوادث است

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 68 درصد از حوادث ناشی از کار در استان متعلق به فعالیت های ساختمانی است اولویت طرح مزبور بازرسی ضربتی از این گونه کارگاهها خواهد بود که کل حوادث بررسی شده در شش ماهه اول سالجاری، 14 مورد بوده که دو مورد فوتی بوده و هم جنین کل حوادث بررسی شده در این مدت، 37 مورد بوده است.

نظری رییس بازرسی کار این اداره کل نیز گفت: 14590 نفر ساعت اموزش کارگری و 2950 نفر ساعت اموزش در بخش کارفرمایی در استان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد پرونده های تایید صلاحیت شده در 6 ماهه اول سالجاری، 175 پرونده و تعداد کل کمیته های حفاظت فنمی و بهداشت کار نیز 100 مورد بوده است.


کد خبر: 54123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =