اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان در زنجان برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:در راستای توانمندسازی، کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی از زندان،کاهش آسیب اجتماعی و استعدادیابی زندانیان، اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان، در مرحله استانی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان،محمدرضا انصاری اظهارداشت: در راستای توانمندسازی، کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی از زندان،کاهش آسیب اجتماعی و استعدادیابی زندانیان مرحله استانی این مسابقات در 7 رشته شامل فناوری اتومبیل، جوشکاری، پیرایش مردانه، خیاطی، قالیبافی، قلم زنی روی مس و کاشی کاری با حضور 160 شرکت کننده برگزار شد.

انصاری با بیان این که حرفه آموزی و اشتغال مهم ترین فعالیت اصلاحی زندانیان است افزود: این دوره از مسابقه‌های ملی مهارت ویژه زندانیان با همکاری اداره‌کل زندان‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای به دلیل اهمیت حرفه آموزی در ایجاد اشتغال پایدار و به منظور استعدادیابی زندانیان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقه‌ها را تشویق مددجویان به فراگیری مهارت و فراهم کردن زمینه کارآفرینی اشتغال آفرینی آن‌ها برای ورود به بازار کار عنوان کرد و ادامه داد: برترین‌های این رقابت‌ها برای شرکت در مرحله استانی معرفی می‌شوند.

انصاری گفت: بیشترین شرکت کننده از زندان مرکزی، اردوگاه و زندان خدابنده بود که در رشته‌های خیاطی و قالیبافی و قلم زنی و کاشی کاری و جوشکاری و بیشترین ثبت نام را شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: امیدواریم برگزاری چنین مسابقاتی باعث کشف استعدادهای زندانیان و نهایتا کاهش بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

کد خبر: 54233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =