تأمین‌اجتماعی نهاد شاخص اجرای سهمیه استخدام ایثارگران

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور ایثارگران با اشاره به اینکه این سازمان جزء نهادهای شاخص برای اجرای سهمیه ۲۵ درصدی استخدام ایثارگران محسوب می‌شود، گفت: : از حدود ۱۰ سال گذشته تاکنون هر سال سهمیه ۲۵ درصدی اشتغال ایثارگران در آزمون‌های استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب نیروی ایثارگر انجام شده است.

مهدی باقری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تاکید بر اجرای سهمیه استخدامی ایثارگران در سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: همین موضوع موجب موفقیت سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای این طرح استخدامی بوده است.

به گفته وی، تأمین‌اجتماعی در این زمینه عملکرد شاخصی را ارائه داده و با توجه به اینکه برگزاری آزمون جدید از سوی این سازمان برای جذب نیرو در حال انجام است، حدود چهار هزار و ۴۰۰ نفر در این سازمان در بخش‌های مختلف از این طریق جذب خواهد شد.

سهمیه ۳۰ درصدی ایثارگران در آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی

باقری ادامه داد: در این آزمون استخدامی سه هزار و ۲۰۰ نفر مربوط به آزمون استخدامی خود سازمان تأمین‌اجتماعی و یک هزار و ۱۲۰ نفر در شرکت کار و تأمین جذب خواهد شد.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور ایثارگران گفت: تمام سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران مانند فرزند شهید، جانبازان و آزادگان و سهمیه پنج درصدی شامل فرزندان رزمنده و یا جانبازان زیر ۲۰ درصد در این آزمون اجرایی می‌شود.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع در این آزمون استخدامی با ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران و پنج درصد سهمیه فرزندان رزمنده و جانبازان زیر ۲۵ درصد، خانواده ایثارگران در این آزمون سهمیه ۳۰ درصدی داشته یعنی یک چهارم آزمون مربوط به ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون این سهمیه به ایثارگران اختصاص داده شده است، اضافه کرد: در رابطه با سهیمه ایثارگران تا سه چهار سال گذشته، توسط بنیادشهید و امور ایثارگران لیست افراد مشمول داده می‌شد و موارد شغل و محل‌های سازمان تعیین و براساس رشته‌های آزمون معرفی می‌کرد؛ اما اکنون به صورت آزمونی است.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور ایثارگران گفت: اکنون نحوه برگزاری آزمون تا حدودی متفاوت شده به گونه‌ای که سهمیه آزاد و ایثارگران برای آزمون استخدامی در سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت‌نام شده است.

وی ادامه داد: سپس گزینه و نوع ایثارگری انتخاب و نهایتاً در زمان برگزاری آزمون در دسته خود ایثارگران قرار گرفته و سهمیه آزاد و ایثارگری آزمون استخدامی نیز تلاقی ندارند.

اشتغال ۹ هزار و ۷۰۰ نیروی رسمی ایثارگر در تأمین اجتماعی

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور ایثارگران گفت: اکنون ایثارگر شاغل در سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان نیروهای فعال در مراکز درمانی و بیمه‌ای به صورت استخدام رسمی و پنج هزار و ۶۰۰ نفر نیروی شرکتی در شرف تبدیل وضعیت یا تبدیل وضعیت شده هستند.

وی اظهار داشت: البته چهار هزار همکار ایثارگر بازنشسته با این سازمان بیمه‌ای در ارتباط هستند، اگرچه ایثارگران بدون ارتباط سازمانی با تأمین‌اجتماعی در زمان کار که اکنون به واسطه مستمری‌بگیر بودن با سازمان ارتباط دارند نیز حدود ۳۲ هزار مستمری بگیر ایثارگر هستند.

ارتباط ۵۰هزار ایثارگر با سازمان تأمین اجتماعی

وی با بیان اینکه این افراد به خاطر برخی قوانین با سازمان در ارتباط هستند، تصریح کرد: در مجموع حدود ۵۰ هزار ایثارگر با سازمان تأمین‌اجتماعی مرتبط بوده اما از نظر ارتباطی، قانون و قوانین کسانی که مستقیم در ارتباط با سازمان هستند همان ۹ هزار و ۷۰۰ هزار نفر و به واسطه شرکت کار و تامین حدود ۱۱ هزار نفر می‌شود.

باقری با بیان اینکه البته افراد تازه استخدام شده هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، اظهار داشت: خدمات ارائه شده به این افراد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یا هیات امنا یا هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی است.

اداره‌کل امور ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی اواخر فروردین سال ۱۳۹۲ با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به کارکنان ایثارگر این سازمان و همچنین ایثارگران بازنشسته‌ خدمات‌گیرنده از این تأمین اجتماعی تأسیس شد.

با آغاز به کار اداره کل امور ایثارگران، پیگیری خواسته‌ها و مطالبات آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفت تا با بهبود خدمت‌رسانی به این بخش از جامعه، افزایش رضایتمندی آنان از سازمان تأمین‌اجتماعی را شاهد باشیم.

کد خبر: 54242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =