فراخوان احصاء تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی

طرح شناسایی وغربال گری احصاء آسیبهای اجتماعی از طریق فراخوان به دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی در راستای مطالعه و پژوهش های علمی و کیفی آسیب های اجتماعی واگذار می شود .

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان همدان، معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی همدان در نظر دارد طرح شناسایی وغربال گری احصاء آسیبهای اجتماعی را از طریق این فراخوان به دانشگاه و مراکز علمی پژوهشی داوطلب و علاقمند که در راستای مطالعه و پژوهش های علمی و کیفی آسیب های اجتماعی فعالیت می نمایند واگذار نماید داوطلبین می توانند در این فراخوان شرکت نموده و در صورت پذیرفته شدن نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

جهت شرکت در فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۵ -۳۸۲۶۷۰۸۱داخلی ۱۵۶ خانم لطفی حوزه پیشگیری تماس حاصل فرمائید.

شرایط مجری:
انتخاب مجری از دانشگاهها، اندیشکده ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل طبق شیوه نامه کشوری (موجود در پیوست) انجام می گردد.

مجری می بایست دارای سابقة اجرای طرح های پژوهشی در حوزة علوم اجتماعی در سطح استان همدان باشد.

مجری می بایست دارای نیروی انسانی با حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد رشته های مرتبط علوم اجتماعی باشد.

برخورداری از نیروی انسانی دارای تجربه و مهارت های تسهیلگری طبق راهنمای عمل برنامه احصا تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی (موجود در پیوست) الزامی می باشد.

تسلط کامل علمی و عملی بر روش های مطالعه کیفی به ویژه در زمینة اجرای مصاحبه های عمیق، بحثهای گروهی متمرکز و روش دلفی ضروری می باشد.

برخورداری از نیروی انسانی دارای توانایی و سابقه مصاحبه های کیفی طبق راهنمای عمل برنامه احصا تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی الزامی می باشد.

۲- وظایف مجری

اجرای دقیق فرآیند اجرای برنامه با رعایت مقررات مربوطه و ضوابط علمی اخلاقی مرتبط طبق راهنمای عمل برنامه احصا تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی (موجود در پیوست)

ثبت و ضبط اطلاعات مطرح شده در مصاحبه ها، بحثهای گروهی متمرکز و دلفی و تحلیل آنها

مجری موظف است؛ ضمن توشیح پیمان منع افشاء اطلاعات (از طریق حراست استان)، نسبت به حفظ محرمانگی اطلاعاتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از اجرای این فعالیت حاصل می شود اقدام نماید.

هرگونه پاسخگویی و جبران خسارت قانونی، مالی و کیفری ناشی از خروج یا افشاء اطلاعات بر عهده مجری می باشد.

تعیین یک تسهیلگر و یک کمک تسهیلگر در اجرای فرآیند بند ب و ج ماده ۵ راهنمای عمل برنامه احصا تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی(موجود در پیوست)

تهیه تدوین و ارائه طرح پژوهشی از نتایج حاصل شده از برنامه احصا تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی مطابق با پروپوزال پیشنهادی

انجام برنامه طبق راهنمای عمل تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی (موجود در پیوست) و رعایت بی کم و کاست موارد مندرج در این راهنما

شرایط انجام مصاحبة عمیق با مطلعین
تعیین یک نفر مصاحبه گر مورد تایید کمیته استان با اخذ مجوز کتبی مصاحبه گری از سوی حراست بهزیستی استان

طراحی مصاحبه ترجیحاً به صورت نیمه ساختاریافته

مشخص نمودن لیست مطلعین جهت اجرای مصاحبه و انجام هماهنگی های لازم توسط مجری با تائید کمیته استان

مشخص نمودن مکان مصاحبه (ترجیحاً در دفتر کار مصاحبه شونده) با تایید کمیته استان

تشریح چرایی و ضرورت استفاده از ضبط صدا برای مصاحبه شونده

اجرای مصاحبه با هر مطلع حداکثر در یک بازة زمانی ۹۰ دقیقه ای

پیاده سازی مصاحبه ها، تحلیل اطلاعات و تدوین گزارش هر مصاحبه

ارائه گزارش نهایی به کمیته استان

برگزاری جلسات گروه های متمرکز با کارشناسان
تعیین یک تسهیلگر و یک کمک تسهیلگر جهت راهبری جلسات

حضور حداقل هشت نفر از کارشناسان متخصص (دولتی، غیردولتی، مستقل و دانشگاهی) در هر گروه متمرکز الزامی است که از طریق روشهای غیرتصادفی نظیر روش هدفمند یا گلوله برفی با تایید کمیته استان انتخاب می شوند.

تشکیل پنج گروه متمرکز برای استخراج تعیین کننده های پنج حوزه از مسائل و آسیبهای اجتماعی برای مثال: سرمایة اجتماعی، انواع خشونت، اعتیاد، نحوه تحصیل درآمدهای کاذب و غیر قانونی، روابط مربوط به دو جنس و. مشخص نمودن زمان برگزاری

جلسه و فراهم کردن مقدمات برگزاری جلسه با اطلاع قبلی به کمیته استان و دعوت از کمیته مزبور جهت حضور در جلسات گروه های متمرکز

برگزاری جلسة دلفی با افراد متخصص و خبره
تعیین یک تسهیلگر و یک کمک تسهیلگر جهت راهبری جلسه احصاء و وزن دهی تعیین کننده های آسیبهای اجتماعی

دعوت و حضور حداقل ۲۰ نفر از افراد متخصص و صاحبنظر در زمینة آسیبهای اجتماعی برای برگزاری یک جلسه حداکثر هشت ساعتة یک روزه

تدوین صحیح گویه ها به ویژوه بررسی آن از نظر تناسب کلمات و عبارات و نداشتن ابهام و ایهام.

ارائه پرسشها برای افراد متخصص و صاحبنظر

رفت و برگشت پرسشنامه ها در همان جلسه

جمع بندی پاسخهای افراد متخصص و صاحبنظر

ترسیم شبکه علّی - همبستگی بین مؤلفه های خطر و محافظ آسیب های اجتماعی در مرکز استان

تهیه گزارش نهایی از سه مرحله الف، ب و ج ماده ۵ طبق شیوه نامه در قالب گزارش نهایی عوامل تعیین کننده آسیب های اجتماعی استان (مرکز استان)

تبصره :

۱- -کلیه پرداختها به افراد به کارگرفته شده در طرح و کلیه امور حقوفی و قانونی مربوط به آنان به عهده موسسه منتخب فراخوان بوده و هیچگونه تعهدی درقبال افراد همکار در طرح به لحاظ مالی یا حقوقی و یا هر دین دیگری متوجه اداره کل بهزیستی نمی باشد.

۲--اجرای مقررات اداری و حفظ شئونات اسلامی و اصل رازداری و حفظ اسرار و رعایت موارد امنیتی و حفظ محرمانگی اطلاعات در فرایند اجرایی طرح از تعهدات منتخب فراخوان باشد.

۳-انتخاب موسسه طرف قرارداد بر اساس مصاحبه و امتیازات اخذ شده در جدول ارزیابی پیوست و نیز بررسی حسن سابقه در فعالیت های سابقا انجام شده با همکاری بهزیستی و بررسی مناسب ترین قیمت پیشنهادی و پروپوزال ارائه شده انجام خواهد شد.

۴- ارائه پروپوزال پیشنهادی برای شرکت در فراخوان الزامی است.

۵- ارائه قیمت پیشنهادی برای شرکت در فراخوان الزامی است.

لازم به ذکر تاریخ شرکت در فراخوان از تاریخ ۱۴۰۱/۸/۲ بمدت ۱۰ روز کاری خواهد بود.

کد خبر: 54630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =