سمنان رتبه نخست اشتغالزایی را در بین استانها دارد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: سمنان با کسب بیشترین درصد جذب اعتبارات اشتغال، ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های مهارتی برای مددجویان در برنامه‌های ابلاغی اشتغال در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، توانست جایگاه نخست را در بین ادارات کمیته امداد کشور کسب کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از کمیته امداد استان سمنان ، علی بحیرایی رسانه ها ابراز داشت: معاونت اشتغال این استان با ارائه طرح های متعدد توانست در نیمه نخست امسال در جایگاه نخست کشور در بین ادارات کمیته امداد سراسر کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به آموزش مهارتی یکهزار و ۱۱ نفر و ایجاد ۲ هزار و ۵۰۸ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان نسبت به برنامه ابلاغی استان سمنان، تصریح کرد: کمیته امداد استان سمنان با کسب بیشترین درصد جذب اعتبارات اشتغال، ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های مهارتی برای مددجویان در برنامه‌های ابلاغی اشتغال درنیمه نخست سال جاری، توانست به جایگاه برتر کشوری دست یابد.

بحیرایی یاد آور شد: کمیته امداد استان سمنان توانست با جذب حداکثری اعتبارات اشتغال نیز، در این شاخص با کسب رتبه برتر تمام امتیازات را از آن خود کند.

وی یادآور شد: ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان و کارجویان استان سمنان در سال جاری پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مهرماه سه هزار و ۸۴۹ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان با ارائه تسهیلات اشتغال زایی، مشاوره و راهنمای شغلی ایجادشد.

وی یکی از راه های موثر در توانمندی مددجویان را ایجاد فرصت شغلی برشمرد و گفت: سه هزار و ۸۴۹ فرصت شغلی در هفت ماهه سال با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان ایجاد شد.

وی ادامه داد: عمده مشاغل ایجادشده برای مددجویان این نهاد در قالب طرح‌های خدماتی، دام‌پروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، صنعتی و معدنی و شیلات و مشاغل نوین بود.

بحیرایی یادآور شد: ۲۷۰ نفر از مددجویان و افراد نیازمند جویای کار از طریق معرفی به کاریابی ها مشغول به کار شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۹ هزار و ۶۰۱ درخواست برای اشتغال به دفاتر سراسر کمیته امداد استان سمنان ارائه شد، یادآور شد: هفت هزار و ۳۲ مشاوره شغلی و یکهزار و ۵۲۲ آموزش مهارتی به این افراد ارائه شد و پس از احصاء و استعدادسنجی، این افراد با راهنمای راهبران شغلی و مراکز تخصصی اشتغال با دریافت تسهیلات اشتغالزایی طرح اشتغال خود را اجرایی خواهند کرد.

کد خبر: 54662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =