سه‌جانبه‌گرایی انتظار اساسی شرکای اجتماعی کار

نماینده کارفرمایی در شورای عالی کار و عضو اتاق بازرگانی ایران با تبریک انتخاب صولت مرتضوی به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به توسعه سه‌جانبه‌گرایی و بهره‌مندی از نظرات کارشناسانه فعالان و راهبران تشکل‌های بازار کار در واقع یکی از انتظارات اساسی شرکای اجتماعی فضای کسب و کار در حوزه اجرایی وزارتخانه است.

اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: امیدواریم از مسیر نگاه صحیح و درست در ارتباط با شرکای اجتماعی و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان حوزه کارگری و کارفرمایی، مباحث مغفول مانده در دوره‌ها و سال‌های گذشته بازار تولید و اشتغال مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و بخشی از مشکلات از این طریق حل شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: با توجه به برخی چالش‌های مرتبط با حوزه‌های کار و تولید و عدم توفیق سیاست‌گذاری در این بخش‌ها، انتظار جامعه کارفرمایی و شرکای اجتماعی فضای کسب و کار از وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولویت‌دهی به مشکلات بخش تولید و کسب و کار و ادامه مسیر درست جهت برطرف کردن چالش‌های این حوزه است.

این فعال کارفرمایی اضافه کرد: در این زمینه توصیه به ایجاد و توسعه نگاه جامع و به‌دور از فضای تک بعدی در چارچوب بهره‌مندی از نظرات تمام فعالان و صاحب‌نظران این فضا و البته پرهیز از روش‌های گذشته در راستای حل مسائل مرتبط با تولید را توصیه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال و گسترش کارآفرینی و تولید ثروت را نیز باید به عنوان نیاز مهم و اساسی بازار کار و تولید کشور محسوب کرد، بیان داشت: در این راستا باید گام‌های اساسی مبتنی بر استفاده از نظرات کارشناسانه برداشت که با توجه به ظرفیت‌های حوزه کار از جمله نیروی انسانی این مهم ممکن است.

این کارشناس حوزه تولید همچنین در ادامه عنوان کرد: با قدم برداشتن در مسیر عقلانیت و استفاده از توانمندیهای حوزه کار و شرکای اجتماعی مشکلات برای کارفرما و کارگران از زوایای مختلف قابل حل خواهد بود.

آهنی‌ها معتقد است: اشتباه در تصمیم‌سازیهای حوزه بازار کار و مسائل مرتبط با فضای کسب و کار به طور معمول علاوه بر جلوگیری از بسترهای رشد، موانعی را در حوزه فضای اشتغال و تولید ایجاد خواهد کرد که انتظار از وزیر جدید کار پیشگیری از ایجاد و گسترش چالش‌ها در این زمینه است.

نقش شرکای اجتماعی در تصمیمات حوزه کار و تولید

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: رشد فضای تک‌بعدی در تصمیم‌سازی ها و عدم توجه و تمرکز لازم در مسئله سه‌جانبه‌گرایی در سالهای گذشته در حوزه تصمیم‌گیری وزارت کار مشکلاتی را برای بسترهای اشتغال و تولید ایجاد کرد که امیدواریم بر مبنای استفاده از تمامی توان موجود در این حوزه، تصمیمات اثربخشی در راستای برطرف کردن مشکلات نیروی کار و کارفرمایان گرفته شود.

وی افزود: شرکای اجتماعی از جمله کارفرمایان نیز به مانند وزیر کار به رشد و توسعه همه‌جانبه کشور از جمله در بخش‌های مرتبط با اشتغال و کسب و کار علاقه‌مند هستیم و در این مسیر با همفکری و بهره‌مندی از ابزارهای مختلف از جمله توان فکری و عملیاتی شرکای اجتماعی امکان تسریع توسعه وجود دارد.

عضو کافرمایی شورای عالی کار خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که دشمنان کشور همدلی و یکپارچگی کشور را هدف گرفته در این زمینه باید با برخورد منطقی به سمت همدلی در فضای کسب و کار حرکت کنیم.

این فعال و کارشناس بازار کار بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها باید از مسیر گفت‌وگو راهکارهای لازم برای حل چالش‌های این فضا را در دستور کار داشته باشیم.

در این بستر بخش های کارگری و کارفرمایی باید با استفاده از روحیه مناسب به دور از فضای دوقطبی به بررسی و حل مشکلات موجود در حوزه کسب و کار بپردازند.

امیدواریم با استفاده از این امکانات و حضور در این مسیر رشد و شکوفایی کشور در بخش های مربوط به حوزه تولید و اشتغال را درنظر داشته و مقاصد اصلی کشور و رونق فضای کسب و کار را رقم زده و در این راستا بهبود معیشت و زندگی اقشار مختلف از جمله نیروی کار را شاهد باشیم

کد خبر: 54667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =