مرور آماری عملکرد سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۰

سالنامه آماری سال ۱۴۰۰ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای اخیر منتشر شد. در این سالنامه به صورت تفکیکی عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به صورت آماری گزارش شده است.  

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، در بخش معرفی عملکرد سازمان بهزیستی کشور در این سالنامه به صورت مجزا گزارشی از فعالیت‌های معاونت‌های مختلف آمده است. آمارهای این سالنامه در بسیاری از حوزه‌ها از افزایش تعداد و سطح پوشش‌دهی خدمات خبر می‌دهد.
مروری بر عملکرد آماری سازمان بهزیستی کشور در سالنامه ۱۴۰۰ وزارت کار
تعداد معلولیت در مددجویان کم توان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰، برابر یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۱۷۵ نفر است که نسبت به پایان سال ۱۳۹۸، ۳,۱۳ درصد افزایش یافته است. این امر بیانگر تلاش سازمان در جهت شناسایی افراد کم‌توان و ارائه خدمات توانبخشی به این گروه در راستای ارتقای کیفیت زندگی و تأمین اجتماعی این قشر آسیب‌پذیر بوده است.
تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد خانوارهای مددجوی کم‌توان دریافت‌کننده کمک هزینه خدمات توانبخشی و حمایتی مستمر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ۹۳۳ هزار و ۸۶۹ خانوار است، همچنین تعداد خانوارهای مددجوی دریافت‌کننده مستمری خدمات حمایتی مستمر سازمان بهزیستی‌کشور در پایان سال ۱۳۹۹، برابر ۲۵۹ هزار و ۱۷ خانوار است که نسبت به پایان سال ۱۳۹۹، ۵,۲ درصد افزایش داشته است.
تعداد مددجویان سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در پایان سال ۱۴۰۰، برابر ۸۲۱ هزار و ۸۳۵ نفر است که نسبت به پایان سال ۱۳۹۹ که برابر ۸۵۳ هزار و ۴۳۸ نفر بوده، ۷,۳ درصد کاهش داشته است.
در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۹۴ واحد توانپزشکی به ۷۸ هزار و ۳۸۷ نفر ارائه خدمت کرده است که نسبت به سال ۱۳۹۹، ۹,۶۷ درصد کاهش داشته است. در همین سال ۲۵۳ مرکز مشاوره ژنتیک تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به ۱۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر ارائه خدمت نموده اند که نسبت به سال ۱۳۹۹، که برابر ۱۲۳ هزار و ۱۴۴ نفر بوده، ۳,۱ درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد این مراکز نسبت به سال ۱۳۹۹، ۰,۷ درصد کاهش داشته است.
در همین راستا نیز تعداد ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۸۱۶ کودک در مراکز سازمان بهزیستی تحت غربالگری قرار گرفته‌اند که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳,۴۰ درصد افزایش یافته است.
تعداد افراد خدمت‌گیرنده از مراکز غربالگری شنوایی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۵ هزار و ۳۹۸ نفر است که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۹ که برابر ۹۴۲ هزار و ۹۱۸ نفر بوده که با این وصف ۷,۷ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۰، تعداد یک هزار و ۴۲ مرکز آسیب اجتماعی به ۴۱۸ هزار و ۵۸۶ نفر ارائه خدمت کرده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۹ که برابر ۸۶۹ هزار و ۱۰۲ نفر بوده است، ۸,۵۱ درصد کاهش داشته است، همچنین تعداد این مراکز نسبت به سال ۱۳۹۹ که یک هزار و ۳۰۳ مرکز بوده است، ۰,۲۰ درصد کاهش یافته است.
تعداد دانش‌آموزان کم‌توان نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در پایان سال ۱۴۰۰، برابر ۸۱ هزار و ۸۱۹ نفر است که نسبت به پایان سال ۱۳۹۹ که ۶۸ هزار و ۱۱۵ نفر بوده و معادل ۱,۲۰ درصد افزایش یافته است.
تعداد دانش‌آموزان خانوارهای نیازمند (با احتساب مقطع پیش‌دبستانی) در پایان سال ۱۴۰۰، ۸۳ هزار و ۶۵۶ دانش‌آموز است که نسبت به پایان سال ۱۳۹۹ که برابر ۸۲ هزار و ۹۷ نفر بوده و معادل ۹,۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
تعداد خدمت‌گیرندگان اشتغال یافته توسط سازمان بهزیستی از ۶۰ ۶۰ هزار و ۸۱۳ اشتغال ایجاد شده در سال ۱۳۹۹، به ۶۱ هزار و ۴۲۷ اشتغال در سال ۱۴۰۰، رسیده است که افزایش ۰,۱ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: 54758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =