تشکیل هلدینگ‌های جدید در شستا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف موجود در حوزه فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی گفت: تشکیل هلدینگ‌های جدید را شستا دنبال می‌کنیم.

ابراهیم بازیان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به اینکه سال‌جاری بر مبنای تولید دانش‌بنیان نامگذاری شده تصریح کرد: در این خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از فرمایشات خود تصریح کردند که رشد اقتصادی در عدم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان این نکته گفت: این هدفگذاری مهم را در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از طریق چابک‌سازی مجموعه شستا، تصفیه برخی از شرکت‌های با حاشیه سود پایین، ادغام برخی از شرکت‌ها، تشکیل هلدینگ‌های جدید به لحاظ ساختاری و به لحاظ دارایی در اختیار دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شستا همچنین در ادامه عنوان کرد: ما در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تحلیل پرتفوی را با هدف تعدیل پرتفوی و تنظیم مناسبات تولید را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان پیش می‌بریم.

هدف‌گذاری تشکیل هلدینگ ساختمان در شستا

بازیان اضافه کرد: در بخش ساختمان مجموعه اقتصادی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز در تلاش هستیم که به لحاظ ضرورت و نیاز کشور در حوزه ساخت‌ و ساز و ساختمان با توجه به ظرفیت مناسب شرکت ساختمانی، تمرکز کانونی در بخش مدیریت راهبری این حوزه را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید بخش عمده‌ای از مصالح ساختمانی در قالب فعالیت مجموعه‌های اقتصادی، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) و وجود بخش قابل توجهی از املاک در اختیار این مجموعه در سطح کشور به دنبال مولدسازی این امکانات هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به هدف‌گذاری در راستای تفاهم با شهرداری تهران و سایر شهرداریهای سطح کشور ادامه داد: ارائه راهبرد جهت مولدسازی املاک در اختیار شستا را نیز دنبال می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شستا در قالب فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با حوزه ساختمان اظهار کرد: املاک در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی را با استفاده از مولدسازی در جریان سرمایه‌گذاری قرار خواهیم داد.

اهداف شستا در راستای سرمایه‌گذاری منابع بیمه‌شدگان

تأسیس شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در قالب ضرورتی برخاسته از رسالت عظیم سازمان تأمین اجتماعی درحفظ و صیانت از نیروهای مولد کشور محسوب می‌شود.

سازمان تأمین اجتماعی نیز به‌عنوان محوری‌ترین نهاد بیمه‌ای کشور در راستای تأمین آتیه نیروی کار نیازمند برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی و سرمایه‌گذاریهای پربازده به‌منظور حفظ ارزش ذخایر بیمه‌شدگان و تأمین منابع لازم برای ایفای تعهدات خود است.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز با توجه به تاکیدات سازمان بین المللی تأمین اجتماعی در خصوص سرمایه‌گذاری در راستای پایداری صندوق‌های بیمه‌ای به‌عنوان یک مجموعه تخصصی در این حوزه در سال ۱۳۶۵ بصورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال تأسیس و هدف اصلی آن مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت‌های تولید عنوان شد.

هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه از طریق فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی تنظیم شده و امروز پس از گذشت بیش از ۳ دهه فعالیت مستمر، این نهاد به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است.

در مجموع موضوع فعالیت شستا، سرمایه‌گذاری و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی اعم از فعالیت تولیدی، بازرگانی، خدماتی(مالی، مدیریتی و…) و تشکیل انواع شرکت‌ها به جهت نیل به اهداف مشخص اقتصادی در راستای تأمین بخشی از منابع مورد نیاز سازمان تأمین اجتماعی جهت ارائه بهتر و گسترده‌تر خدمات به شرکای اجتماعی این سازمان بیمه‌ای است.

کد خبر: 54811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =