نقشه راه توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها تدوین می‌شود

شناسایی شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان دارای توان صادراتی یکی از اولویت‌هایی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان نگاه ویژه‌ای به آن شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، شناسایی شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان دارای توان صادراتی ماموریتی است که به دستگاه‌های ذیربط واگذار شده تا با هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک، زمینه توسعه صادرات محصولاتی که با دانش و تخصص بومی به تولید رسیده و ظرفیت صادرات و ورود به بازار جهانی را دارند، فراهم شود.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کنار تسهیل فعالیت کسب و کارهای فناورانه در داخل کشور، به دنبال ارتقای توان و ظرفیت صادراتی این محصولات و خدمات باکیفیت نیز است. بر همین اساس هم در تلاش است تا بازیگران این عرصه را حمایت و توانمند کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی این قانون هم که توسط هیات وزیران ابلاغ شده است، بر این نکته تاکید دارد و آمده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موظف است فهرست شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان با توان صادراتی را تهیه کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مکلف است این فهرست را به صورت سالانه به‌روزرسانی کند و ضمن قراردادن در سامانه فکر نو (ایده‌ها) و نیازها (نان)؛ با همکاری دستگاه متولی نسبت به تدوین نقشه راه توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها اقدام کند.

کد خبر: 54925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =