منابع کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی تامین شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره صندوق های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از مسائل صندوق ها مشکل ناترازی های آنها است که یک طرح بلندمدت برای همتراز کردن منابع و مصارف صندوق ها پیش بینی شده است و یک سری اقدامات فوری بر اساس پیش بینی بسیار مناسبی که تا پایان سال داشتیم انجام داده ایم و تقریبا کسری بودجه مان را برای صندوق تامین اجتماعی تا پایان سال تامین کرده ایم و صندوق بازنشستگی کشوری ظرف این هفته مشکلاتش برطرف می شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه ایران، سید صولت مرتضوی همچنین از تخصیص منابع برای ایجاد اشتغال به استان ها و طرح های منطقه ای خبر داد و تاکید کرد منابع خرد و سرمایه های خانوادگی باید به سمت تولید حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور بهره وری حداکثری از منابع و ظرفیت های طبیعی صورت نمی گیرد، گفت: با دستور رئیس جمهور منابع خوبی برای ایجاد اشتغال به استان ها و طرح های منطقه ای تخصیص خواهد یافت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: منابع خرد و سرمایه های خانوادگی باید به سمت تولید حرکت کند و فرهنگ وقف و راه اندازی قرض الحسنه ها در زمینه اشتغال گسترش یابد. در حال حاضر سوله های بزرگی در کشور وجود دارد که به دلیل چالش های مالی و نبود دانش در عرصه تولید تعطیل شده اند، در حالی که می توان از ظرفیت آنها برای طرح های اشتغال آفرین بهره برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین و تضمین امنیت شغلی و رفاه کارگران را یکی از رویکردهای اصلی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: امنیت شغلی کارگران رابطه مستقیمی با آینده زندگی مردم دارد.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه اساس جمهوری اسلامی حفظ کرامت انسانی است، تصریح کرد: علاوه بر رسیدگی به دغدغه های اقتصادی و معیشتی باید به اصل حفظ کرامت کارگران توجه ویژه شود. رئیس شورای عالی کار با بیان اینکه دولت سیزدهم به اصل سه جانبه گرایی اعتقاد و اعتماد راسخ دارد، گفت: دولت سیزدهم نخ تسبیح اتحاد و همدلی کارگران و کارفرمایان است.

وی تاکید کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی صاحب حق و ذی نفع خانواده کار و تولید کشور هستند. مرتضوی کاهش دخالت و تصدی گری دولت را یکی از سیاست های راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: دولت در رابطه بین کارگر و کارفرما نقش تسهیل گر و تنظیم گر را ایفا می کند.

وی همچنین تکثر تشکل های کارگری را نعمت بزرگی عنوان نمود و تاکید کرد: برای تشکل های قانونی کارگری، خط قرمزهای فرضی تعریف نکنیم بلکه تنها خط قرمز کشور نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است.

مرتضوی با بیان اینکه رشد اقتصادی ۸ درصدی در کشور با تولید بهره ور و رقابت پذیر تحقق می یابد، گفت: پیشرفت و رشد تولید دانش بنیان با دستان توانمند کارگران ممکن می شود.

وی با اشاره به وحدت و انسجام کارگران در کشور افزود: نقش تشکل های کارگری در ایجاد اتحاد و مدیریت فضای کسب وکار کشور قابل تقدیر است.

کد خبر: 55152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =