خدمت‌ مسوولانه به جامعه‌هدف سرلوحه کار قرار گیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که خدمت عاشقانه و مسوولانه به جامعه هدف سازمان بهزیستی در دستور کار قرار گیرد گفت : سختی و هنر کار شما بی‌قراری است، اگر بی‌قرار و مشتاق امور را دنبال کنید قطعا بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، صولت مرتضوی امروز (سه شنبه) در نشست علمی- تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ماهیت سختی‌کار در سازمان بهزیستی‌کشور بیان‌کرد:این فرمایش اررزشمند شهیدبهشتی بسیار زیباست که بهشت را به بهاء می‌دهند نه به بهانه. شما به عنوان خادمان جمعیت‌خاص کشور لطف خدا شامل حالتان شده و باید به درستی از آن در راه خدمت استفاده کنید.

وزیر کار افزد: خانم‌ها و آقایان! شما باب الحوائج هستید که خداوند رفع مشکلات و حاجت‌های مردم به ویژه جامعه هدف بی‌پناه را به شما محول‌کرده است.

وی با تاکید بر اینکه «نکند با بی‌میلی و بی‌رغبتی به ماموریت خود نگاه‌کنید»، ادامه داد: سخت‌ترین کارها با فضیلت‌ترین، شرافتمندترین و با کرامت‌ترین آنها هستند. کار شما از حیث فیزیک کار سختی است، اما از حیث آسیب‌های روحی و روانی دشوارتر است‌و قطعا در مقابل این سختی، پاداشی شایسته در این دنیا و آخرت در انتظار شماست.

مرتضوی لازمه انجام ماموریت درست بهزیستی را پرهیزگاری و تقوای الهی و فعالیت نظامند خواند و افزود: در صورت متعهدبودن و رعایت این دو اصل مهم مشکلات یک به یک از سر راه برداشته خواهند شد.

وزیر کار با اشاره به اینکه مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها را باید قدر دانست و به عنوان امانت به آنها نگاه‌کرد، افزود: امانت مراتبی دارد و یکی از امانات انسان است و مهم‌ترین امانت در حوزه بشریت، انسان دارای محبوبیت است.

مرتضوی افزود: خدمت‌نکردن عاشقانه خسران است، بنابراین اگر عمر در حال گذر در مسیر انجام درست مسئولیت و خدمت به خلق صرف شود هرگز ندامت و پشیمانی به دنبال نخواهدداشت.

وی با تصریح بر ضرورت پرهیز از منت‌گذاشتن گفت: بر مردم منت نگذاریم و آنها را آزار ندهیم و مراقب باشیم که زرق و برق دنیا سبب نشود که فرصت خدمت به خلق را از دست بدهیم همانگونه که سردار دل‌ها با عشق به مردم و در راه خدمت عاشقانه به مردم گام بر می‌داشت و سرانجام نیز به جایگاه والا و بلندمرتبه‌ای رسید که خدا می‌داند.

وزیرکار بر ماموریت مهم سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری تاکیدکرد و افزود: تلاش در مسیر پیشگیری را جدی‌تر دنبال‌کنید. در این زمانه که به لطف خدا و پیشرفت دانش روز نادانسته‌ها به دانسته تبدیل شده‌اند زمینه پیشگیری هموارتر از درمان است و اگر به این مهم توجه بیشتری شود قطعا هزینه‌ها کاهش پیدا خواهندکرد.

مرتضوی توجه ویژه به فرزندان و خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را یکی دیگر از ماموریت‌های مهم خواند و گفت: قصه پرغصه‌ای است بی‌پدر و مادر زندگی‌کردن،کودک‌طلاق دوست دارد که در سایه‌سار نوازش پدرانه و آغوش‌گرم و مهربان مادرانه قد بکشد و بزرگ شود بنابراین سازمان باید نقش پدری و مادری و حامی‌بودن را به درستی ایفاء کند.

وزیرکار با تاکید بر تاثیر فعالیت مسوولانه در پیشبرد اهداف و حل مشکلات سازمان گفت: گزارش‌هایی نیز در خصوص بروز آسیب های اجتماعی وجود دارد بنابراین باید مجدانه پیشگیری، شناسایی و کاهش آنها پیگیری شود.

نشست علمی- تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور امروز- ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱- در مجموعه فرهنگی – ورزشی تلاش برگزار شد.

کد خبر: 55244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =