کارگر به دور از آسیب‌اجتماعی قطعا نقش مولدتری در تولید دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر کارگر به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، سلامت، نشاط و انگیزه در سطحی متعالی قرار داشته‌باشد و دچار آسیب‌های اجتماعی نباشد قطعا می‌تواند نقش موثرتری در جامعه ایفاء‌کند.

محمد چشکیان امروز ( ۲۲ آبان ماه) در نشست امضای تفاهمنامه همکاری این معاونت با سازمان بهزیستی کشور گفت: امروز درباره مخاطبی این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود که به فرموده رهبر انقلاب ستون فقرات تولید و اقتصاد کشور هستند. به تعبیر ایشان اگر می‌خواهیم از تولید حمایت کنیم باید از کارگر حمایت شود.
چشکیان افزود: این معاونت پس از بررسی دیدگاه‌های بیش از ۱۳۰ نفر از افراد اثرگذار در حوزه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی جامعه کار و تولید، حدود ۴۰ مساله مهم فرهنگی- اجتماعی جامعه کار و تولید را شناسایی کرد و سپس از میان آنها ۱۳ مساله اصلی احصاء شدو خوشبختانه این فرایند زیربنای طراحی سند راهبردی سه ساله فرهنگی - اجتماعی جامعه کار و تولید قرار گرفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی معاونت این است‌که مسایل واقعی را با شناسایی بازیگران اصلی میدان بشناسد و براساس آنها طراحی راهبردی انجام دهد.
وی بااشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ضرورت اقدام جهادی برای حال آسیب‌های اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: ایشان بارها تاکیدکردند که آسیب‌های اجتماعی بزرگترین خطری هستند که کشور و نظام را تهدید می‌کنند و برای این مساله نیازمند اقدام فوری فوق‌عادت است و روال‌های عادی دیگر جوابگو نیست.
چکشیان بابیان اینکه مهم‌ترین متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کشور سازمان بهزیستی است، ادامه داد: تمام کسانی که دغدغه حفظ نظام را دارند باید حل مسایل اجتماعی برای آنها در اولویت قرارگیرد و در این میان سازمان بهزیستی به عنوان مهم‌ترین متولی این حوزه در کشور به‌زیست کردن وضعیت جامعه هدف را دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی از یک جهت به افرادی که شهروند ایرانی هستند خدمات ارایه می‌دهد و مساله مهم دیگر این است که این افراد علاوه بر شهروند بودن، کنشگر جامعه نیز هستند و از این جهت که ارتقاء سطح کیفی زندگی آنها قطعا می‌تواند بر خود کنشگر و جامعه اثر مثبت داشته باشد و بنابراین دغدغه مندی معاونت و بهزیستی در مسیر اقدام عملی برای ارتقاء سلامت روان جامعه کارگری به اتفاق خوب امضای این تفاهم نامه همکاری انجامید.
چکشیان در پایان با ابراز قدردانی از رویکرد مردمی‌سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: بنابه فرمایش رهبری کلید حل مسایل کشور حضور مردم است بنابراین باید تجربه ارزشمند سازمان در این زمینه الگوی دیگر نهادها قرار گیرد. یکی از پیشران‌ترین سازمان‌های کشور در حوزه مردمی‌سازی سازمان بهزیستی است. اگر در دولت سیزدهم شعار مردمی‌سازی پررنگ شده، سازمان بهزیستی تجربه موفقی را در این زمینه در کارنامه خود از قبل‌تر تا کنون به ثبت رسانده است.
مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور در محل ساختمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

کد خبر: 55380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =