ارتقاء سلامت روان جامعه کارگری از اهداف مهم ما است

رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی - اجتماعی وزارت کار و سازمان بهزیستی کشور گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه ملتزم به اجرا باشد و با تدوین شیوه‌نامه‌های خاص در نهایت به گونه‌ای عملیاتی شود که دستاوردهای امیدآفرین و توسعه‌بخش آن حال خوب را برای جامعه کارگری و مجموعه مخاطبان وزارت مردم به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، علی‌محمد قادری در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی– اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: تفاهم‌نامه به منظور ایجاد تعامل و همکاری مشترک ما با معاونت در جهت تسهیل‌گری و ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی جامعه معظم و فرهیخته‌کار و تولید است.

وی افزود: مجموعه سازمان بهزیستی با همکاری ۱۹ هزار پرسنل در سراسر کشور ۴۲سال است که در حوزه ماموریتی خود مشغول انجام وظیفه است.

رییس سازمان بهزیستی کشور مسایل اجتماعی را یکی از کلان پروژه‌های نظام خواند و اضافه‌کرد: حل و چاره اندیشی در حوزه مسایل اجتماعی بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است. حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان و... از جمله آسیب‌های اجتماعی مهم کشور هستند باید بیش از گذشته ما را مترصد و دغدغه‌مند شناسایی و درمان این آسیب‌ها کند.

قادری با اشاره به جمعیت بیش از ۵۰ میلیون نفر جامعه کار و تولید کشور عنوان کرد: این جمعیت مولدان و تولیدکنندگان کشور هستند و قطعا رسیدگی به مسایل و امور اجتماعی و خانوادگی کارگران و التزام دولت به ضرورت رشد و بالندگی نهاد خانواده آنها باید بسیار جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به جامعه هدف هفت میلیونی و متنوع بهزیستی گفت: این جمعیت نیازها و خواسته های خاص خودشان را دارا هستند و خوشبختانه بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ دفتر مشاوره سازمان بهزیستی در کشور مشغول ارایه خدمات به جامعه هدف هستند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه کار و تولید سبب شد که این سازمان و معاونت در جهت همسوکردن و اثربخشی بالاتر اقدامات خود به تدوین این تفاهم‌نامه و سند راهبردی در حوزه ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی جامعه کارگری مبادرت کنند.

کد خبر: 55383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =