نیکوکاران، رکن اساسی تداوم فعالیت کهریزک 

مدیرآسایشگاه‌خیریه کهریزک استان تهران گفت: نیکوکاران رکن بزرگ تداوم فعالیت مرکز هستند و اگر کمک نیکوکاران نباشند قطعا مرکز دچار مشکل می‌شود.

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در پاسخ به پرسش سطح تعامل داوطلبان، نیکوکاران و خیران با مرکز بیان کرد: تعدادی از قهرمانان ورزشی و افراد سرشناس در بخش‌های هنری و فرهنگی ارتباط‌مستمری با مرکز دارند و برنامه اجرا می‌کنند.
وی افزود: دسته زیادی از داوطلبان از قشر معلم هستندکه کلاس‌های درس و سوادآموزی مرکز را اداره می‌کنند.
مدیرآسایشگاه‌خیریه کهریزک استان تهران با تاکید بر اینکه حدود ۷۰۰ و ۸۰۰ نفر که اکثرا از افراد متمول هستندنیکوکاران حمام مرکز را تشکیل می‌دهند، گفت: این بزرگواران در روزهای مختلف هفته با مراجعه به کهریزک استحمام و نظافت مددجویان را داوطلبانه انجام می‌دهند.
نحوی نژاد ادامه داد: نیکوکارانی نیز با مرکز در تعامل مستمر هستند که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با اهداء گوسفند، مرغ و موادغذایی و یا انجام کار داوطلبانه در ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه‌های شاد و معنوی در مرکز نقش چشمگیری دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این مرکز پذیرای یک هزار و ۷۵۰ معلول و سالمند است، افزود: افرادی که در این مرکز پذیرش می شوند چند دسته هستند. دسته‌ای که به صورت داوطلبانه توسط خانواده به این مرکز ارجاع می شوند. برخی دیگر، اثر عوارض بیماری‌ و یا کهولت سن از بیمارستان‌ها به صورت مستقیم و با درخواست خانواده پذیرش می شوند. گروه دیگری متاسفانه بر اثر عدم توانایی خانواده در نگهداری آنها دچار مشکل بی‌خانمانی می شوند و از طریق مراجع قضایی- انتظامی و سازمان بهزیستی به مرکز هدایت می‌شوند.
نحوی نژاد ادامه داد: وقتی فردی به اینجا ارجاع می‌شود پس از انجام ارزیابی، بررسی و معاینات براساس شاخص‌های عمومی و تخصصی توسط هیات پزشکی و روانشناسی، تحقیقات مددکاری نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. شرط پذیرش فرد سالمند، سن بالای ۶۰ سال و داشتن ناتوانایی‌هایی که مراقبت از آنها را اجتناب‌ناپذیر می‌کند است. یعنی سالمندتوانمندی که می‌تواند در خانواده زندگی کند عملا مخاطب مرکز نیست و حتی کسانی که دچار عوارض ناشی از آلزایمر و اختلال‌شناختی به لحاظ برآیندهای ذهنی و رفتاری هستند اما در عین حال به تنهایی از عهده رفع حوائج‌شان برمی‌آیند نیز معمولا پذیرش نمی‌شوند.
کد خبر: 55470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =