تدوین راهبرد صادراتی شرکت نفت پاسارگاد

مدیر عامل هلدینگ تاپیکو در بازدید از غرفه نفت پاسارگاد اعلام کرد: افزایش ظرفیت تولید، راهبرد نفت پاسارگاد در توسعه صادرات است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، مسعود اسم خانی ۳۰ آبان ماه در دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته تهران در بازدید از غرفه شرکت نفت پاسارگاد، در پاسخ به سوال خبرنگار "نفت ما" در مورد احیای جایگاه ایران و نفت پاسارگاد در قیمت گذاری قیر منطقه با توجه به ظرفیت و کیفیت تولیدی، اظهار داشت: در حوزه قیر یک بخش تولید داخلی داریم و در واقع توزیع داخلی قیر را انجام می دهیم. یک بخش هم حوزه صادراتی قیر است. یک سری مشکلات رقابتی در منطقه داریم البته باید تاکید کنم که قیر ایران جایگاه خوبی دارد و باید بهتر از این شود، به عنوان مثال در نفت پاسارگاد بیش از ۲ میلیون تن ظرفیت خالی داریم در حالیکه ظرفیت اسمی ما ۳.۵ میلیون تن است و تقریبا ۱.۵ میلیون تن ظرفیت تولید واقعی ماست.

اسم خانی افزود: قطعا برای اینکه بتوانیم بازیگر اصلی بازار قیر بشویم باید ظرفیت تولیدمان را بالاتر بریم که نیاز به حمایت دارد. باتوجه به مجوزهای اعطا شده و ظرفیت محدود خوراک وکیوم باتوم، بخشهای کوچکتر خصوصی در دریافت وی بی با تولیدکنندگان بزرگ رقابت می کنند که از ابتدا هم درست نبوده است و منجر به ایجاد مشکل برای هر دو بخش شده است که نتوانند ظرفیت تولید را بالاتر ببرند.

مدیر عامل تاپیکو ادامه داد: برای اینکه در منطقه جایگاه مان را در حوزه صادرات توسعه و ارتقا دهیم باید به سمت ایجاد ظرفیت تولید حرکت کنیم. هفته گذشته ظرفیت ذخیره سازی ۲۲ هزار تنی نفت پاسارگاد در بندر عباس ایجاد به خط تولید اضافه شد. تا پایان سال جاری مخازن واحد آبادان به بهره برداری خواهد رسید. در واحد بندر امام هم زیرساخت لازم توسعه صادرات در حال انجام است. همچنین یکسری مذاکرات برای بهره برداری از ظرفیتهای اسکله داریم. اسم خانی همچنین اظهار داشت: باید به دوستان و همکاران خودم در نفت پاسارگاد بابت تلاش شبانه روزی شان، خسته نباشید بگویم و امیدوارم با درایت و برنامه های مدیرعامل و هیات مدیره ظرفیت تولید قیر به صورت عملیاتی افزایش پیدا کند تا ظرفیت صادراتی مان پررنگ تر شود.

مدیر عامل تاپیکو در ادامه درباره اینکه چه رایزنی و راهبردی برای خروج قیر از لیست کالاهای خام و نیمه خام صنعتی دارید گفت: در تدوین لایجه بودجه ۱۴۰۲ و تدوین برنامه هفتم توسعه، این موضوع را مطرح کرده ایم و امیدوارم نمایندگان مجلس هم برای اصلاح آن اعلام همکاری کرده اند و در این زمینه تعدادی پیشنهاد ارسال کرده ایم تا موضوع حل شود. اسم خانی در پایان خصوص برند قیر نفت پاسارگاد گفت: کیفیت قیرهای تولیدی نفت پاسارگاد عالی است و نیازی به توضیح ندارد چون این شرکت به عنوان یک برند جهانی شهرت جهانی دارد و علاوه بر حفظ آن در راستای توسعه محصولات، گریدهای متنوع قیرهای جدید در سبد محصولاتمان اضافه می شود تا نسبت به گذشته وضعیت مان را بهتر کنیم.

کد خبر: 55605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =