هیچ فشاری فعالیت صندوق بازنشستگی را تحت‌شعاع  قرار نمی‌دهد

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق باید در مسیر خدمت بی‌منت و با کیفیت رفاهی، درمانی و همچنین حفظ و افزایش ارزش دارایی ذی‌نفعان گام بردارد و به همین جهت فعالیت دوره جدید صندوق را با ترسیم و پیاده‌سازی سند چشم‌انداز علمی و مطالعه‌محور آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری امروز ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ گفت: هدف اصلی از تشکیل این صندوق ارایه خدمات باکیفیت بی‌منت و حداکثرسازی رضایت‌مندی مخاطبان فرهیخته است.

نعمت‌الله ترکی بااشاره به جمعیت یک میلیون و ۶۵۰ نفری این صندوق یادآور شد: به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سالروز تاسیس صندوق گردهم آمده‌ایم. صندوقی که در یک قرن عمر فعالیت خود پستی و بلندی‌های ساختاری بسیاری را پشت سر گذاشته است.

وی فعالیت موفقیت‌آمیز هر موسسه ‌و نهادی را در گرو چشم‌انداز دقیق دانست و ادامه داد: صندوق در دوره جدید با تمرکز و توجه به این مهم، ترسیم سند چشم‌انداز مبتنی بر داده‌های علمی، منطقی، کارا و اثرگذار را دستور کار قرار داده است.

ترکی شفاف‌سازی خدمات صندوق برای مخاطبان را از مهم‌ترین رویکردهای مندرج در سند چشم‌انداز دانست و افزود: چشم‌انداز صندوق در راستای تلاش روزافزون برای حفظ کرامت انسانی مخاطبان و ارتقاء و توسعه خدمات‌رفاهی طراحی و ترسیم شده است.

وی بر ضرورت تحقق کسب منابع پایدار و خودکفایی تاکیدکرد و ادامه داد: حرکت صندوق اگر در مسیر حاکمیت رویکرد علمی و مطالعه‌محور باشد قطعا با دستاوردهای ارزشمندی همراه است.

ترکی اضافه کرد: به همین جهت قرار است از بنیه علمی موسسه پژوهشی صبا برای بررسی آخرین داده‌های دنیا در خصوص سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و دستاوردهای آنها بیش از پیش بهره مند شویم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر لزوم تقویت تامین منابع پایدار و ساماندهی دارایی‌های صندوق اشاره‌کرده و افزود: صندوق باید در حوزه‌های اقتصادی پربازده ورود و سرمایه‌گذاری انجام دهد که بتواند مستقل از کمک دولت، نسبت به تعهدات خود در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان برآید.

وی تعدد صندوق‌های بازنشستگی در کشور را چالش‌برانگیز خواند و تصریح کرد: تمام کشورها دارای صندوق بازنشستگی هستند اما تعدد آنها به اندازه کشور ما نیست و این مساله در کشور ما مشکل‌ساز شده و پیشنهاد اعمال اصلاحات در این زمینه جهت درج برنامه هفتم به مجلس داده‌ایم.

سفارش و ملاحظه‌کاری ممنوع

ترکی با تصریح بر اینکه انتصابات در شرکت‌های صندوق سفارش و ملاحظه‌کاری برنمی تابد، گفت: کانون ارزیابی نیروی انسانی و مدیران و هیات مدیره ها تشکیل شده و تمام انتخاب ها، انتصابات و جابه جایی ها قرار است بر اساس توانمندی ها و تخصص و عملکرد انقلابی افراد صورت بگیرد.

ترکی ادامه داد: هر کسی می‌توانند فرد توانمند را معرفی کند و یا نسبت به معرفی دیگر افراد اقدام کند. بانک اطلاعاتی ایجاد شده توسط کانون از این ظرفیت برخوردار است که بتوان در جهت جانشین پروری، جابه جایی و انتصاب مدیران از آن بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: در این ایام ۱۵ روزه حضورم در صندوق هیچ سفارش و فشاری برای جذب یا انتصاب دریافت نکرده ام اما در مجموع باید تاکید کنم صندوق امانتدار مردم است و با هیچ احدی تعارف ندارد.

حامی و مشوق نیروی خدمتگزار هستیم

سرپرست صندوق بازنشستگی کشورخاطرنشان کرد: در دنیای امروز نیروی انسانی را هوش سازمانی نامیده می شود. ما در صندوق مشوق و خدمتگزار نیروی انسانی خدوم و توانمند هستیم و بر اساس قانون در زمینه پرداخت حقوق و مزایای آنها اقدام می‌کنیم و با ناخدمتی‌ها نیز طبق ضوابط برخورد جدی می‌شود.

وی با تاکید بر نقش موثر فعالیت‌اقتصادی صندوق در تولید کشور، افزود: هلدینگ‌های فولاد و انرژی در سطح ملی و فراملی بسیار اثرگذار هستند و این مساله در تامین منابع پایدار برای عمل به تعهدات و همچنین اقتصاد کلان کشور موثر است.

ترکی کسر از حقوق شاغلان را یکی از منابع درآمدی صندوق خواند و گفت: غرامت حاصل از سرمایه‌گذاری نیز یکی از منابع درآمدی است. مجموع ۱۹۷ شرکت زیرمجموعه صندوق هستند که نیازمند ساماندهی هستند.

وی بر تشکیل کمیته ساماندهی شرکت ها و هلدینگ‌های زیر مجموعه اشاره کرد و افزود: ماموریت این کمیته شناسایی دقیق شرکت‌ها است. تلاش بر این است که با بررسی‌های دقیق شرکت‌های زیان‌ده، قابل ادغام، در معرض انحلال و یا نیازمند توسعه شناسایی شود.

ترکی ادامه داد: پس از اعمال اصلاحات و تغییرات، شرکت‌های موجود ملزم به حرکت در مسیر سیاست‌گذاری منسجم صندوق خواهندشد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشور بر نیاز صندوق به فناوری جدید در نظارت اشاره کرد وگفت: برای تحقق نظام نظارتی الکترونیک، استقرار نظام مدیریت دانش و مدیریت پروژه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

اولویت پرداخت به موقع حقوق

وی پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان را مهم‌ترین اولویت صندوق دانست و افزود: هیچ اولویتی بالاتر از پرداخت پیش از پایان هر ماه حقوق جامعه هدف نیست و امسال حدود ۱۷ هزار میلیاردتومان برای پرداخت حقوق‌ها در هر ماه در نظر گرفته‌ایم.

ترکی دایمی شدن طرح همسان سازی حقوق را یکی از مطالبات جدی بازنشستگان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طرح همسان سازی اجرا شد اما برای دائمی شدن این مهم و درج آن در احکام برنامه هفتم نیز پیشنهاداتی ارایه کرده‌ایم.

ساخت مجموعه‌های چندمنظوره فرهنگی هنری در استان‌ها

وی ارایه تسهیلات و خدمات رفاهی و فرهنگی را یکی دیگر از تعهدات صندوق به جامعه هدف دانست و تاکید کرد: قرار است که برای سال آینده یک مجموعه چند منظوره فرهنگی، هنری و رفاهی در مراکز تمام استان‌های کشور در سال آینده ایجاد شود که مخاطبان ما بتوانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.

برنامه‌ریزی در جهت برقراری بیمه تکمیلی و درمانی

سرپرست صندوق بازنشستگی کشور بر مطالبه بازنشستگان در خصوص برقراری بیمه تکمیلی و درمانی را بحق دانست و افزود: خوشبختانه ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معوقات صندوق به بیمه ملت، تکمیلی درمان، کسور حقوق مهر و آبان و... تسویه شد.

ترکی افزود: نباید مراکز به جهت طلب داشتن از صندوق از ارایه خدمات به بازنشستگان خودداری کنند. اگر اختلاف حسابی وجود دارد مطالبات خود را به صورت رسمی به صندوق اعلام کنند.

خدمات ۱۰۰ درصدی به بیماران خاص

وی بر ارایه خدمت صددرصدی مراکز درمانی به بیماران خاص تاکید کرد و گفت:۵۰ تا ۶۰ هزار بیمار خاص تحت پوشش صندوق هستند نباید هیچ بیماری از دریافت خدمات محروم شود و باید مراکز بیمه ای ودرمانی به صورت کامل و صددرصد آنها را پذیرش و خدمات کامل را به آنها ارایه دهند.

ترکی با اعلام شماره تلفن (۲۵۰۰) صندوق جهت دریافت شکایات و مشکلات ذی نفعان گفت: تمام عزیزان تحت پوشش می‌توانند مشکلات خود را با این شماره در میان بگذارند و در اولین فرصت و ظرف ۲۴ ساعت پاسخ داده می شود.

حرکت به سوی سهام‌داری

وی بر ضرورت تغییر رویکرد صندوق از بنگاه داری به سمت سهام داری تاکید کرد و گفت: خروج از بنگاه داری با ورود به بازار بورس می‌تواند به تقویت سرمایه گذاری شفاف و قابل اتکاء صندوق کمک کند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشور بیان کرد: خدمات ما باید الکترونیک شود و این مهم نیازمند بازنگری و تقویت زیرساخت‌های فناوری است که در این صورت نه تنها افزایش در ارایه خدمات اتفاق می افتد بلکه دسترسی به گزارش‌های استانی نیز آسان تر و سریع‌تر می شود.

ضرورت حفاظت از املاک

ترکی بیان کرد: حفاظت از اموال و املاک صندوق نیز در دستور کار قرار دارد و باید تمام املاک تجاری، اداری، مسکونی شناسایی و ثبت شوند. پرونده های قضایی ۴ هزار ملک تصرفی نیز در دست پیگیری است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، نشست خبری سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری امروز ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ در محل ساختمان این صندوق برگزار شد.

کد خبر: 56192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =