بازنشستگی بیش از ۱۰۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت تأیید شد

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت:در هشت ماهه سال جاری بازنشستگی یک هزار و ۳۷ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایلنا، علی جهانی به اهمیت سلامت جسمی و روحی کارگران در برخی از مشاغل که ماهیت سخت و زیان آور دارند اشاره کرد و اظهار کرد: در برخی از واحدهای اقتصادی، لاجرم مشاغلی وجود دارند که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و محیط کار غیر استاندارد وجود دارد و تنش هایی را به جسم و روان کارگران وارد می کند و اغلب اوقات باعث ایجاد بیماری‌های شغلی می شود و این دسته از شغل‌ها در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور و بررسی حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات بنگاه‌های اقتصادی توسط بازرسان کار این اداره کل به صورت مستمر پیگیری می شود، افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت کاهش آسیب‌های ناشی از مشاغل سخت به کارگران، ضمن پایش عوامل زیان آور و بررسی حفاظت فنی تجهیزات، دستگاهها و وسایل حفاظت فنی، آموزشهای لازم به کارفرمایان و کارگران در کارگاه‌های هدف ارائه می شود که طی ۸ ماهه سال‌جاری ۵ هزار ۳۵۶ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی به بررسی درخواست‌های بازنشستگی بیش از موعد کارگران در دو کمیته بدوی و تجدید نظر اشاره کرد و بیان داشت: در ۸ ماهه سالجاری ۴۱ جلسه کمیته بدوی و ۶ جلسه تجدید نظر در استان تشکیل و پرونده‌های مشاغل سخت و زیان آور با همکاری تأمین‌اجتماعی و سایر نهادهای عضو مورد بررسی قرار گرفت.

جهانی گفت: یک هزار و ۳۱۵ درخواست بازنشستگی بیش از موعد در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور طی هشت ماهه امسال بررسی شد که ۹۱۳ پرونده از این درخواست‌ها مورد تایید قرار گرفت.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تعداد درخواست‌های بررسی شده در کمیته تجدید نظر را ۳۱۷ پرونده اعلام کرد و افزود: ۱۲۴ درخوست نیز در این کمیته تایید و برای مراحل بعدی به سازمان تأمین‌اجتماعی استان ارسال شد.

وی بر تأمین سلامت جامعه کارگری و پایش مستمر تندرستی نیروی کار به عنوان قشر مولد تولید و توسعه تاکید کرد و گفت:در این زمینه اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با همکاری علوم پزشکی استان در راستای ارتقاء سلامت جامعه کارگری و کارفرمایی و به دنبال افزایش بهره‌وری تولید از طریق نیروی کار سالم اقدام به تشکیل خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی بالای ۵۰ نفر کرده است که تاکنون بیش از ۸۰ خانه بهداشت فعال در بنگاه‌های اقتصادی لرستان وجود دارد.

کد خبر: 56226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =