راهبرد اصلی بهزیستی استفاده از ظرفیت‌های سازمان است

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در سفری یکروزه به استان کرمان با مدیر کل و معاونین اداره کل بهزیستی استان کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، علی‌محمد قادری به همراه امید حسین عرب‌زاده مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها در سفری فشرده و یک روزه به استان کرمان با حضور در جمع اعضا شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان کرمان با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در این دیدار کوتاه با اشاره به اهمیت خدمات تخصصی بهزیستی در سطح کشور هدف از این دیدار را هم اندیشی بین بخشی دانست و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم از نزدیک در جریان چالش هایی که در مواجهه با مخاطبان خود که عمدتا آسیب‌دیدگان اجتماعی و افراد دارای معلولیت هستند قرار بگیریم و برای سرعت بخشیدن به روند ارائه خدمات و راهکارهای کاربردی و اثربخش را با همراهی مدیران استانی پیاده‌سازی کنیم.

معاون وزیر رفاه باتاکید بر اهمیت نظارت و قوانین سازمانی خاطر نشان کرد: ساختار بهزیستی نیاز به توان‌افزایی دارد و نظارت‌ها به صورت تخصصی در مجموعه مراکز مثبت زندگی مد نظر قرار گرفته و اجرای قوانین با همراهی دستگاه‌ها اقدامات شاخص انجام شود.

وی همچنین افزود: استفاده از ظرفیت‌های سازمان به عنوان راهبرد اصلی ما است و این راهبرد در فضای میدانی خودش را نشان می‌دهد تلاش ما بهبود حال خوب جامعه است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با کارآمد کردن بدنه سازمان تصریح کرد: در این راستا باید سیستم انضباطی و همبستگی و هم افزایی و چابک سازی را مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد:استان‌ها می‌توانند معین فعالیت‌های موثر باشند و با استفاده از منابع، شرایط مناسبی را ایجاد کنند و می‌توان با بومی‌سازی دستورالعمل‌ها نگاهی دقیق، بومی و حرفه‌ای ایجادکرد.

قادری خانواده را به عنوان بنیان تقویت اعضای جامعه خطاب کرد و گفت: موضوع خانواده از مسایل اساسی کشور است و توجه ویژه به آن و بررسی طلاق و راه‌های پیشگیری از آن کمک شایانی به بنیان خانواده خواهد کرد.

ایشان اظهار کرد : موضوع جوانی جمعیت وپیشگیری از تولد فرزندان بیمار غیر قابل درمان ومعلول وتوجه به سلامت افراد جامعه از اهمیت وتوجه ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول تاکید کرد: با ایجاد برنامه‌های توانمند سازی می‌توان از نوجوانان حمایت کرد و با ایجاد برنامه‌های هدفمند از طریق مشارکت‌ها سیمای حرفه‌ای سازمان را ترسیم کرد.

وی در خصوص معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد عنوان کرد :برای پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد برنامه های مدون باید تنطیم شود و بهبود یافتگان اعتیاد فراموش نشده ومورد حمایت های مالی ومعنوی قرار گیرند.

قادری در بخشی از سخنان خود افزود: اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است و باید توجه بیشتری به این مسئله شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از خدمات موثر سازمان بهزیستی گفت: مجلس شرایط و روش‌های خاص خود را در تصویب قوانین دارد و مدیران بهزیستی لازم است تا با درایت خاص خود در سطح وزارتخانه ها و در حوزه ماموریت‌ها وفعالیت‌های سازمانی خود مطالبه گری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سهام عدالت برای مددجویان در حال پیگیری است و دست یابی کامل به این هدف مستلزم همکاری پررنگ و فعال مجموعه بهزیستی است تا جامعه هدف جامانده از سهام عدالت هرچه زودتر به حق خود برسند.

وی باتاکید بر مقوله ساماندهی مسن و اشتغال جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: بالاترین خدمت‌ها به افراد تحت پوشش ایجاد اشتغال پایدار است یاد شده همچنین در خصوص تامین زمین جهت مسکن جامعه هدف بهزیستی اعلام آمادگی کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ایجاد کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان را ضروری دانست و گفت: در جهت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

وی همچنین در خصوص سرمایه گذاری جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نوپدید و تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری در استان اعلام آمادگی کرد.

صمدالله محمدی نماینده مردم بافت رابر و ارزوییه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه دلسوزانه و مثبت مجموعه مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور به ویژه ریاست این سازمان ابراز امیدواری کرد حضور رییس سازمان بهزیستی کشور در استان کرمان فصل جدیدی را بر فعالیت‌های ارزشمند این سازمان در استان پهناور کرمان رقم بزند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد : خدمت در سازمان بهزیستی توفیق الهی است و پیگیری امورات زندگی افراد تحت پوشش به صورت تخصصی و توجه به روحیه مطالبه گری آنان و حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت قطعا" میتواند در توانمندی آنان موثر باشد.

وی گفت: شهرستان‌های بافت رابر و ارزوئیه پایلوت طرح اشتغال در سطح کشور هستند.

محمدی اورژانس اجتماعی را از ضروریات جامعه دانست و گفت برای ساماندهی معتادان متظاهر باید فکر اساسی بشود.

علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور مقام ارشد سازمان در استان کرمان با ارائه گزارشی از وضعیت اجتماعی ومیزان خدمات ارائه شده به جامعه هدف در این استان گفت: حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و مطالبه‌گری حقوق آنان در سطح استان با تلاش نیروهای دولتی و غیردولتی و همراهی شرکای اجتماعی با برنامه ریزی، اقدام و ارزیابی در حال انجام است و گرچه تاکید بر خدمت موثر و بی‌منت به مردم بر اساس بضاعت در حال انجام است اما برخی از محدویت‌ها مانند عدم توان در رفع نیازهای معیشتی و درمانی و... مددجویان وبرخی از مشکلات پیش‌روی مراکز مثبت زندگی، نداشتن اعتبارات و عدم حمایت‌های مالی در بازدید های مکرر میدانی برخی مشکلات را متوجه بهزیستی استان کرده است.

امیرحسین عرب زاده مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها نیز در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: کرمان باید به خاطر داشتن نمایندگانی که در سطح ملی، فعال هستند به خود ببالد و این فرصتی استثنایی است که نمایندگان استان در تمام جلسات کمیسیون‌های مجلس حضور فعال دارند.

در ادامه این نشست هریک از اعضای شورای معاونان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت قادرسازی افراد و جمعیت هدف و پیشبرد اهداف سازمان ارائه کردند که در نهایت پس از استماع این نظرات از سوی رییس سازمان در جهت رفع موانع، مشکلات و بهره برداری از نظرات ارزنده و کارشناسی همکاران بهزیستی استان قول مساعد داده شد.

کد خبر: 56361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =