ثبات قیمت لاستیک با وجود نوسانات نرخ ارز

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور از ثبات قیمت لاستیک با وجود نوسانات نرخ ارز خبر داد.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، ابتدای امسال تغییرات قیمت لاستیک، نگرانی‌هایی را در میان فعالان صنعت حمل و نقل ایجاد کرده بود. در آن روزها، فعالان این بخش نگران بودند که با نوسانات ایجاد شده در قیمت لاستیک، صنعت حمل و نقل دچار آسیب جدی شود. از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز قیمت‌گذاری دستوری برای لاستیک را فاقد توجیه می‌دانستند و بر این باور بودند که شرایط اقتصادی به نحوی است که نمی‌توان با قیمت‌های قبلی فعالیت‌ها را ادامه داد.

این روزها نیز با ایجاد نوسانات نرخ ارز، قیمت‌ لاستیک در بازار تا حدودی دستخوش تغییرات قیمتی شده است اما محمد رضا آل سارا مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: با وجود تغییراتی که در قیمت دلار ایجاد شده است، نرخ لاستیک ثابت مانده است.

وی با اشاره به اینکه در صنایع لاستیک مشکل جدی برای تامین نیازها وجود ندارد، افزود: مردم ممکن است به چیزهایی فکر کنند اما افزایش قیمتی از سوی سازمان حمایت و کارخانه‌ها به ما اعلام نشده است و طبق روال، توزیع با قیمت‌های قبلی در حال انجام است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور عنوان کرد: مشکل نگران کننده‌ای برای تامین لاستیک وجود ندارد.

به گفته وی، این اتحادیه نزدیک به دو هزار واحد صنفی دارد که لاستیک توزیع می‌کنند و به نسبت نمایندگی که دارند، از تولیدکنندگان سهمیه دریافت می‌کنند.

آل سارا گفت: اتحادیه ما کارهای نظارتی در حوزه لاستیک را به عهده دارد و در مسایل واردات و خرید و فروش دخالت نمی‌کند بلکه ما صرفا کارهای نظارتی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما بر وضعیت توزیع لاستیک‌های داخلی و خارجی نظارت می‌کنیم. کمبودهای را شناسایی کرده و به وزارت صمت اطلاع می‌دهیم. آنها بررسی می‌کنند و اشکالات ایجاد شده را رفع می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور عنوان کرد: نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز لاستیک کشور در داخل تولید می‌شود و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز وارداتی است.

وی افزود: لاستیک‌های وارداتی مربوط به ماشین آلات سنگین شامل اتوبوس و کامیون است. در حال حاضر برای تامین نیاز لاستیک‌های وارداتی هم به مشکلی بر نخورده‌ایم.

اگرچه مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور بر این باور است که در تامین نیاز لاستیک‌های وارداتی مشکلی نداریم اما فعالان صنعت حمل و نقل نسبت به کیفیت لاستیک‌های وراداتی طی دو سال اخیر گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند.

فعالان این بخش نوسانات قیمت لاستیک را هم یکی دیگر از نگرانی‌های خود اعلام می‌کنند زیرا ستاد تنظیم بازار کرایه ثابتی در طول سال برای آنها تصویب می‌کند و تغییر نرخ لوازم یدکی و دیگر ملزمات به صورت چند بار در سال، حاشیه سود آنها را دستخوش تغییرات جدی می‌کند.

کد خبر: 56362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =