وصول طرح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای در مجلس

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از اعلام وصول طرح اساسنامه پیشنهادی سازمان توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا با اشاره به برگزاری نشست‌های اخیر با نمایندگان مجلس و طرح مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان این سازمان گفت: در این نشست‌ها چالش‌های قانونی و منابع درآمدی و مالی و ساختاری سازمان مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گرفت.

معاون وزیر کار افزود: بررسی و تصویب آزمایشی طرح‌ها و لوایح و همچنین تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح «اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» که توسط جمعی از نمایندگان محترم و با محوریت اعضاء و هیأت رئیسه محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی تدوین و طراحی شده بود در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱ توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول و به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شد.

حسینی‌نیا در اداه گفت: اصلاح ساختار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، رتبه‌بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی هیأت امنائی، پیش‌بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصله از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه‌اندازی شورای مهارت در استان‌ها به صورت رسمی از موارد مورد طرح در این اساسنامه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تدوین اساسنامه سازمان و در نظر گرفتن طرح رتبه‌بندی مربیان، اهتمام کمیسیون آموزش بر مهارت‌آموزی، تغییر ساختار برای چابک‌سازی مهارت‌آموزی، برگزاری جلسات شورای عالی مهارت‌آموزی، عدم موازی‌کاری و هماهنگی ۱۳ نهاد فعال در زمینه آموزش مهارت، به‌روزرسانی قوانین مهارتی جهت افزایش آمار اشتغال و جبران کمبود اعتبارات سازمان به ویژه در قوانین بودجه و برنامه‌های توسعه از موارد مطروحه در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است.

کد خبر: 56532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =