شاخص کل بورس بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرد

در داد و ستدهای روز جاری «یکشنبه ۴ دی» بازار سهام، شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی رشد بالایی را به ثبت رساند.

به گزارش «آتیه آنلاین»، نماگر اصلی بازار سهام امروز با ۲۵ هزار و ۵۶۳ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۶۳ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶.۴۷۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۶۲ هزار و ۷۵۳ واحد رسید. با توجه به این رشد شاخص کل بورس، به در دو روز آینده محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی در دسترس خواهد بود و باید دید که آیا این محدوده شکسته خواهد شد؟

ارزش معاملات امروز نیز قابل توجه بود و به نزدیک ۷ هزار میلیارد تومان رسید، که این موضوع می‌تواند نوید بخش ادامه روند صعودی بورس باشد. از سوی دیگر شاخص فرابورس هم با افزایشی ۲۲۹ واحدی در رقم ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحد ایستاد.

همچنین در معاملات امروز نمادهای معدنی و صنعتی گلگهر، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی پارس و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در فرابورس نیزسنگ آهن گوهرزمین، پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، شرکت آهن و فولاد ارفع، پویا زرکان آق‌دره و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

در بین نمادهای زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی نیز تاپیکو با حداکثر قیمت امروز معامله شد و ۵ درصد به ارزش سهام دارندگان خود افزود. تاصیکو، تیپیکو و صبا نیز معاملات متعادل اما رو به بالایی را داشتند. نماد شستا نیز امروز در محدود صفر تابلو تا مثبت دو معامله شد. این درحالیست که در معاملات روز گذشته شستا با صف خرید به کار خود پایان داده بود.

کد خبر: 56538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =