شاخص کل بورس در آستانه کانال مهم ۱.۶ میلیون واحدی؛ آیا طلسم می‌شکند؟

بورس تهران در معاملات امروز «دوشنبه ۵ دی» باز هم به رشد خود ادامه داد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، باید به این نکته اشاره کرد که معاملات روز جاری همراه با عرضه‌های بیشتری بود و حتی نماگر اصلی بازار سهام در اواسط زمان معاملات منفی شد، اما با غلبه خریداران بر فروشندگان، بورس بازهم برای چندمین روز متوالی با رشد به کار خود پایان داد.

در داد و ستدهای امروز نیز بازهم ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نزدیک به رقم ۷ هزار میلیارد تومان بود که این موضوع نشان دهنده این است که همچنان نقدینگی قابل توجه‌ای در بورس وجود دارد و با توجه به عقب ماندگی بورس از بازارهای موازی از جمله ارز، سکه و دلار باید منتظر بود با توجه به این حجم نقدینگی، شاخص مرز روانی ۱.۶ میلیون واحدی اینبار بعد از چندین تلاش ناکام شکسته شود.

حال باید دید که در داد و ستدهای روز چهارشنبه آیا می‌توان امیدوار بود بورس همچنان به رشد خود ادامه دهد یا اینکه با شدت گرفتن عرضه‌ها، چند روزی شاخص کل به استراحت خواهد رفت و بعد از آن است که برای شکستن کانال ۱.۶ میلیون واحدی حمله خواهد کرد.

این درحالیست که روز جاری شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۸۲۹ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۷۶ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴.۳۰۰ واحد افزایش به رقم ۴۶۷ هزار و ۳۹۶ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با ۶۱ واحد افزایش تا رقم ۱۹ هزار و ۸۲۹ صعود کرد.

از سویی امروز نمادهای معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی نوری، توسعه معادن و فلزات و ایران خودرو نسبت به سیار نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، مدیریت انرژی امید تابان هور، فولاد هرمزگان جنوب، بیمه کوثر و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریا ساسول و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

کد خبر: 56569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =