رشد خیره کننده ۷۰ هزار واحدی بورس با حجم معاملات ۱۰ هزار میلیارد تومانی

در داد و ستدهای روز جاری «چهارشنبه ۷ دی» بازار سهام، شاخص کل بورس عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود برجای گذاشت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، شاخص کل بورس امروز حدود ۴.۵ درصد افزایش یافت، به طوریکه نماگر اصلی بازار سهام با ۷۰ هزار و ۹۱۷ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد صعود کرد. بر این اساس شاخص کل بورس بعد از سه تلاش ناکام برای شکست کانال ۱.۶ میلیون واحدی امروز موفق شد این سطح را بسیار پرقدرت بشکند و به نظر می‌رسد در هفته آینده نیز بورس به راحتی می‌تواند محدوده ۱.۷ میلیون واحدی را فتح کند.

از سوی دیگر ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز امروز از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشت که به نسبت روز دوشنبه بیش از ۳.۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین روزجاری شاهد ورود ۸۶۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام بودیم، از طرف دیگر روند خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت نیز همچنان ادامه دارد که این موضوع می‌تواند به تزریق بیشتر نقدینگی به بازار سهام کمک کند.

این درحالیست که شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۳ هزار و ۶۲۶ واحد افزایش رقم ۴۸۰ هزار و ۶۸۱ واحد را ثبت کرد. همچنین روز چهارشنبه نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز با ۵۸۸ واحد افزایش وارد کانال ۲۰ هزار واحد شد و رقم ۲۰ هزار و ۴۱۷ واحد را ثبت کرد. بر این اساس نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و مجتمع جهان فولاد سیرجان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

حال باید دید که آیا شاخص کل در میانه رشد خود استراحت خواهد کرد یا اینکه با این شتاب قابل توجه به سوی سقف تاریخی خود یعنی کانال دو میلیون واحدی حرکت خواهد کرد.

کد خبر: 56612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =