ضرورت توجه به صادرات توسط تعاونی‌ها

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: هر شهرستان باید تعاونی عمران و توسعه داشته باشد که شکل‌گیری این تعاونی در قزوین به مرحله پذیره‌نویسی رسیده و مزیت آن این است که بیشتر به اقشار آسیب پذیر تمرکز داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، روح الله زارعی گفت: برای فعال شدن این تعاونی عمران و توسعه باید جمعیت ۳ هزار نفری در آن عضو شوند که در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی عضو این تعاونی خواهند شد.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: یکی از مزیت‌های این تعاونی این است که پروژه‌های عمرانی دولت را انجام خواهد داد و این باعث می‌شود اعضای آن از سود حاصله بهره‌مند شوند. این مسئول بیان کرد: تشکیل یک تعاونی سهامی عام هم در استان قزوین مطرح است که فعالیت اقتصادی انجام خواهد داد.

وی در ادامه افزود: صادرات توسط تعاونی‌ها هم از مواردی است که می‌توان در دستور کار قرار داد و برای اجرایی شدن آن از افراد توانمند در این حوزه استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

زارعی تاکید کرد: در اجرای قانون و همچنین شیوه نامه‌ها باید نهادهای مختلف با هم هماهنگی داشته باشند تا به رشد تولید و حمایت منجر شود.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین اضافه کرد: می‌توان انجام فعالیت‌های اقتصادی را هم پیگیری کرد که شکل‌گیری شرکت‌های سهامی عام می‌تواند در این حوزه کمک کننده باشد.

ضرورت اصلاح دستورالعمل‌های مغایر با قانون

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغداران استان قزوین با تاکید بر استفاده از افراد توانمند در انجام فعالیت‌های اقتصادی گفت: تاسیس یک شرکت و آغاز فعالیت اقتصادی مانند تولد یک نوزاد و موجودی زنده است که می‌تواند سودآور یا زیان‌ده باشد و عملکرد آن به استفاده از افراد توانمند و متخصص نیاز دارد.

منوچهر شعبانی ادامه داد: در حوزه صادرات هم، صادرات محصولات تعاونی‌ها می‌تواند به رشد تعاونی‌ها کمک کند که البته درصورت اجرای این موضوع باید از افراد توانمند و آشنا به کار کمک گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل سبک استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر اصلاح دستورالعمل‌ها و دستور دادستان برای این موضوع گفت: می‌توان کمیته‌ای را برای بررسی آیین نامه‌های اجرایی که منافی با قانون است تشکیل داد و در حوزه حمل و نقل سبک هم باتوجه به اینکه مغایرت‌هایی در سطح کلان و کشوری وجود دارد این آمادگی را داریم که این موارد را احصاء کنیم.

سید رضا محمدی ادامه داد: باتوجه به اهمیت و جایگاه بخش حمل و نقل می‌توان در شورای گفت‌وگو هم موضوع حمل و نقل با محوریت تعاونی‌ها را بررسی کرد.

اجرای معافیت ۲۵ درصدی مالیات تعاونی‌ها پیگیری شد

دبیر اتاق تعاون استان قزوین گفت: استان قزوین برای اولین بار در سطح کشور، اجرای قانون معافیت ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از مالیات را پیگیری کرد.

مصطفی عادلی‌فر گفت: براساس قانون، تعاونی‌ها در پرداخت مالیات از ۲۵ درصد معافیت برخوردار هستند که این میزان در اظهار نامه محاسبه می‌شود.

دبیر اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: معافیت مالیاتی برای تعاونی‌ها اعمال نمی‌شد که در اتاق تعاون استان این موضوع را پیگیری کردیم و اگر واحدی مشکل داشته باشد می‌تواند به اتاق تعاون مراجعه کند.

کد خبر: 56628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =