توسعه بانکداری دیجیتال در بخش تعاون

نشست مشترک سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران با مدیران و تیم پژوهشی بانک توسعه تعاون، مدیر واحد برنامه‌ریزی و آمار برگزار و نحوه توسعه بانکداری دیجیتال در بخش تعاون بررسی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در این جلسه ظرفیت‌های بخش تعاون در توسعه مباحث مالی مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مهم ترین ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون در این زمینه تعاونی‌های اعتبار هستند که ابزار مناسبی جهت دسترسی ارزان قیمت تعاونگران به تسهیلات مالی است. لیکن این دست از تعاونی‌ها از بُعد بانکداری دیجیتال خیلی توسعه نیافته‌اند که اگر همکاری‌های لازم با این تعاونی‌ها از سوی بانک توسعه تعاون صورت گیرد منجر به افزایش کارایی آنها و رضایتمندی فعالین بخش خواهد شد.

توسعه اختیارات تعاونی‌های اعتبار و امکان استفاده آنها از ابزارهای نوین مثل اوراق گام در بخش دیگری از این نشست بحث و بررسی شد؛ در حال حاضر تعاونی‌های اعتبار در حد گروه‌های شغلی هستند این درحالی است که این ظرفیت را دارند که بتوانند در تأمین اعتبار کلیه فعالین بخش از جمله تولیدکنندگان نقش آفرینی کنند.

با توجه به پراکندگی تعاونی‌های مصرف و تعاونی‌های مرزنشینان؛ توسعه و بهره‌گیری از ابزارهای بانکداری دیجیتال می‌تواند در افزایش رقابت‌پذیری این دست از تعاونی‌ها کمک کننده باشد.

کد خبر: 56695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =