رشد ۵۹۵ درصدی سودخالص شرکت گلدشت نمونه اصفهان

سود خالص و درآمد عملیاتی شرکت گلدشت نمونه اصفهان نسبت به سال مالی ۱۳۹۵ به ترتیب حدود ۵۹۵ و ۶۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ تولید شیر و تعداد کل گله شرکت گلدشت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی ۱۳۹۵ به ترتیب بیش از ۴۷ و ۳۵ درصد رشد داشته است.

در این شرکت، درصد مرده‌زایی و سقط جنین با توجه به اقدامات انجام شده، به ترتیب بیش از ۵۳ و ۶۹ درصد نسبت به سال ۱۳۹۵ کاهش یافته که نشان‌دهنده بهبود روند عملیات در این مجموعه است.

بر اساس آمار ارائه شده، تعداد دام دوشا در این مجموعه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۳۳۴ راس رسیده که این عدد در مقایسه با سال ۱۳۹۵ که ۲۴۲۰ راس بود، رشد چشمگیر بیش از ۳۷ درصدی داشته است. سرانه تولید به ازای هر راس دام این شرکت در سال ۱۴۰۰، رقم ۱/۴۲ است که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ رشد ۹/۶ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۹۵، سرانه تولید شرکت ۴/۳۹ بود.

شرکت گلدشت نمونه اصفهان با بهترین طرح‌ها و نقشه‌های روز دنیا ساخته شده که توان نگهداری ۸۰۰۰ راس دام و ۴۰۰۰ دام دوشا را داراست. تولید روزانه شیر در این شرکت ۱۵۰ تن است و سالانه ۴۲۰۰ راس گوساله‌ نر و ماده در این دامداری متولد می‌شوند. این حجم تولید، برای ۲۲۹ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است. شرکت گلدشت در سال ۱۳۹۵ به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ ۱۶ خرداد همان سال با نماد «زگلدشت» نزد فرابورس ایران پذیرفته شد.

شرکت کشت و دام گلدشت دارای دو پروژه توسعه‌ای در حال اجرا تحت عنوان دلفان و درگزین است. این پروژه‌ها به ترتیب در استان‌های لرستان و همدان واقع شده‌اند. همزمان با اجرای پروژه‌ها، بهره‌برداری از آن دو نیز در حال انجام است.

این پروژه‌ها جمعا دارای ۶۰۰۰ راس دام مولد هستند. تولید بیش از ۵۳ هزار تن شیر خام، حدود ۴۶۰ راس تلیسه آبستن با خلوص ژنتیکی بالا و بیش از ۱۶۰۰ راس دام نر در سال از جمله توانمندی‌های این شرکت است.

رشد ۵۹۵ درصدی سودخالص شرکت گلدشت نمونه اصفهان

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین (سهامی خاص) یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است که در سال ۱۳۸۲ تأسیس و مشغول به فعالیت در حوزه دامپروی، کشاورزی و صنایع غذایی و هم‌چنین صنایع الکتریکی است.

این مجموعه دارای ۷ شرکت فعال است که ۵ شرکت آن در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی و ۲ شرکت در حوزه لوازم خانگی و الکترونیکی است.

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین در حال حاضر با داشتن ۲۹ هزار راس دام سنگین(۱۲ هزار راس دوشا) جزء برترین شرکت‌های حوزه دامپروی کشور به حساب می‌آید. در سال جاری ۲۵۰ هزار تن شیر خام و فرآورده‌های لبنی و ۲۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی و الکترونیکی تولید خواهد کرد.

کد خبر: 56739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =