جزئیاتی از پیگیری‌ها برای عدم واگذاری بانک رفاه کارگران

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران جزئیاتی از پیگیری‌های این کانون برای عدم واگذاری بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از منابع اصلی سرمایه‌ای بیمه‌شدگان و سازمان تأمین اجتماعی را مطرح کرد.

علی دهقان‌کیا در گفتگو با آتیه آنلاین گفت: درباره واگذاری بانک رفاه کارگران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخش واگذاری بانک رفاه مذاکراتی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای پیگیری وضعیت بانک رفاه کارگران از دولت، با یکی از مسئولان در معاونت اقتصادی ریاست جمهوری نشستی برگزار شد و در جریان آن مخالفت خود را با واگذاری این بانک نشان دادیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که معاون اقتصادی ریاست جمهوری به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در واگذاری بانک رفاه تعیین شده است، این موضوع از این طریق هم پیگیری می‌شود.

مخالف ۱۰۰ درصدی واگذاری بانک رفاه هستیم

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه مخالف ۱۰۰ درصدی واگذاری بانک رفاه کارگران هستیم، گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مخالفت خود را با این اقدام نشان دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از رهبر انقلاب در ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، در بند سه و چهار این سیاست‌ها آورده شده است که اموال و ذخایر سازمان باید حفظ شود و به سوددهی برسد.

وی افزود: اکنون بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از ذخایر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۳۷ مصوب شده و سرمایه آن جزء منابع سازمان تلقی می‌شود.

دهقان‌کیا ادامه داد: بنابراین به خاطر نوع ساختاری که وجود دارد در این مورد، پیگیری‌های زیادی انجام شده و به هر قیمتی شده باید این بانک به سازمان برگردد.

۹۷ درصد سهام بانک رفاه برای تأمین اجتماعی است

وی افزود: همچنین با توجه به پیگیری موضوع واگذاری بانک رفاه کارگران از دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۸۹، رای از دیوان گرفته شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: آن زمان در رای مربوطه واژه «بانک همه» نوشته بودند که سعی کردیم به بانک رفاه کارگران برگردد. با رای دیوان عدالت اداری ۹۷.۳ سهام این بانک مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی تشخیص داده شد.

دهقان‌کیا در پایان اضافه کرد: افراد مستمری‌بگیر و بازنشسته و بیمه‌شدگان مخالف با واگذاری بانک رفاه اعضای کانون عالی بازنشستگان هستند که امیدواریم دولت سیزدهم توجه خاصی نسبت به این موضوع داشته باشند.

کد خبر: 56786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =